اشتغال بیش از ۲هزار نفر در دفاتر اسناد رسمی بعد از آزمون سردفتری سال ۹۷
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، احمد تویسرکانی گفت: به موجب قانون، سازمان ثبت مکلف است به ازای هر ۱۵ هزار نفر جمعیت، مجوز تشکیل یک دفتر اسناد رسمی را صادر کند که امسال با بررسیهای انجام شده به نسبت تعداد جمعیت و دفترخانهها در کشور مقرر شد از طریق آزمون ۹۶۵ دفتر اسناد رسمی جدید راه اندازی شود.
وی عنوان کرد: ۷۵ هزار و ۱۹۲ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردهاند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۱۹۲ نفر مرد و ۳۷ هزار نفر زن هستند که در روز جمعه ۲۹ تیرماه به طور همزمان و به صورت منطقهای در ۱۲ استان هدف در این آزمون باهم به رقابت میپردازند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۳۹۹ نفر از متقاضیان دارای مدرک لیسانس، ۱۴ هزار و ۷۳۴ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۲ هزار و ۲۵۸ نفر دارای مدرک حوزوی، ۲۲۷ نفر دارای مدرک دکترا و ۵۵۵ نفر دارای مدرک دیپلم متوسطه با سابقه حداقل ۷ سال دفتریاری هستند، افزود: دفاتر اسناد رسمی از نهادهایی است که مردم بسیار با آنها سروکار داشته و سالانه چند ده میلیون مراجعه به آنها صورت میگیرد و در سال حدود ۲۰ میلیون سند از سوی این دفاتر صادر میشود.
تویسرکانی تصریح کرد: نهاد سردفتری امروز نهادی بسیار دقیق، شفاف و برخوردار از سیستمها و فنآوریهای پیشرفته است و هم اکنون با حذف مکاتبات کاغذی و دفتر نویسیهای متداول و با استفاده از بانکهای اطلاعاتی خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه میکند و این اقدامات باعث کاهش شدید تخلفات، اشتباهات ثبتی و جرائم مرتبط شده است.
وی افزود: لازم به ذکر است که نتایج این آزمون حداکثر دو ماه پس از برگزاری از طریق رسانهها به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.
انتهای پیام/
انتهای پیام/