ارزیابی کیفیت آموزش معماری از منظر مدرسان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رضا نقدبیشی موفق به چاپ مقاله با عنوان ارزیابی کیفیت آموزش معماری از منظر مدرسان شد.
این مقاله با هدف سنجش کیفیت آموزش به منظور بهبود وضعیت موجود در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و منتج از طرح پژوهشی که به بررسی مسائل دانشکده هنر و معماری در بازه سالهای 94 و 95 پرداخته است تدوین شده است.
عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری واحد دانشگاهی رودهن، مهمترین ویژگی این پژوهش را کاربرد عینی ساختارهای کیفیت آموزش در مقیاس جهانی دانست و گفت: «بر پایه تشکیل گروه آموزشی معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و همچنین رشد و توسعه کّمی سریع و تصویب سازمان دانشکده به صورت رسمی، نیاز به توجه به کیفیت همراه با تلاش برای دستیابی به اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کیفیت بخشی به آموزش به عنوان ضرورت در این پژوهش مطرح کرد.»
وی افزود: «با مرور و واکاوی در حوزه نظریههای کیفیت آموزش و توجه به ساختار وضع موجود آموزش معماری در دانشکده هنر و معماری سالهای 94 و 95 اقدام به یافتن شاخصههای سنجش کیفیت در آموزش معماری شد تا از این رهیافت بتوان به روش علمی به بررسی وضعیت موجود دانشکده از لحاظ کیفی پرداخت.»
نقدبیشی گفت: «بر این اساس با شناسایی نقاط بحرانی و دارای اولویت در این پژوهش به ارائه برنامه در سه دوره زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شده است که اکنون نیز دانشکده با هدف ارتقای کیفیت با این برنامه در حال کار است.»
وی همکاران این پژوهش را حامد نجف پور عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و الهام نقدبیشی از گروه روانشناسی عمومی واحد رودهن معرفی کرد که در این پروژه و در بخشهای مختلف همکاری کرده بودند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/