دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1397 - 17:28

تجدید چاپ 2 شاهکار ادبی جهان در انتشارات امیرکبیر

دو ترجمه خاطره‌انگیز از کتاب‌های شازده‌کوچولو و جاناتان مرغ دریایی در انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ شد.
کد خبر : 296140

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، مؤسسه انتشارات امیرکبیر دو ترجمه خاطره‌انگیز از دو شاهکار ادبی جهان شامل «جاناتان مرغ‌دریایی» اثر ریچارد باخ و «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری را منتشر کرد.


کتاب «جاناتان مرغ دریایی» با ترجمه هرمز ریاحی و فرشته مولوی و تصاویری از راسل مانسن در حالی برای پانزدهمین نوبت در این موسسه تجدید چاپ شده است که نخستین چاپ آن در سال ۱۳۵۵ از سوی این ناشر منتشر شده است.


این کتاب در سال ۱۹۷۰ تألیف شده است و روایتی است از زندگی یک مرغ دریایی که نمی‌خواهد مثل دیگران زندگی کند و دوست دارد تندتر و بالاتر پرواز کند. این کتاب اثری است سرشار از امید که میلیون‌ها خواننده در دنیا داشته است. بسیاری از منتقدان این اثر را داستان رهایی و ژگونه دل کندن و دور شدن از عادت‌ها عنوان کرده‌اند که به صورت نمادین اوج گرفتن را یاد می‌دهد.


کتاب جاناتان مرغ دریایی همچنین بخش چهارم از این کتاب را که در سال ۲۰۱۴ به آن افزوده شده است را نیز برای نخستین بار در قالب ترجمه به متن آن افزوده است.


کتاب «شازده کوچولو» اثر اگزوپری نیز با ترجمه محمد قاضی برای شصت‌و‌چهارمین نوبت تجدید چاپ شده است. این ترجمه برای نخستین بار در سال ۱۳۳۳ و از سوی انتشارات کتابخانه ایران منتشر و و برای دومین بار در سال ۱۳۴۱ در نشریه کتاب هفته منتشر شد و پس از آن برای بازچاپ به انتشارات امیرکبیر واگذار شده است.


شازده کوچولو اثری خیال‌انگیز و زیباست که در خلال آن عواطف بشری به ساده‌ترین شکل تجزیه و تحلیل شده است.


انتشارات امیر کبیر چاپ تازه کتاب جاناتان مرغ دریایی را با قیمت ۸ هزار تومان و چاپ تازه شازده کوچولو را با قیمت ۱۰۵۰۰ تومان منتشر کرده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته