«شیوهنامه اجرایی امور انجمنهای ادبی» ابلاغ شد
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، شیوهنامه امور انجمنهای ادبی که در دو بخش «اقدامات ستادی ـ مدیریتی» و «راهبردهای توانمندسازی» تدوین شده است، شامل پیگیری و تحقق کلیه امور اجرایی، همچنین ارتباط انجمنهای ادبی و دبیر مجمع و خانه انجمنهای ادبی است.
در بخش «اقدامات ستادی ـ مدیریتی» نظام حمایت از برنامهها و طرحهای انجمنهای ادبی و شیوه برگزاری مجامع استانی و مجمع عمومی سالانه معین شده و در بخش «راهبردهای توانمندسازی» مواردی همچون شیوههای استعدادیابی و اولویتبخشی به برنامههای ادبی و توصیه به ادارات کل ارشاد استانها برای سپردن برگزاری برنامههای ادبی به انجمنهای ادبی آمده است.
همچنین در این شیوهنامه توصیه شده است، در برگزاری برنامهها و محافل جنبی جشنوارههای ملی در حوزه ادبیات، از توان علمی و اجرایی انجمنهای ادبی فعال کمک گرفته میشود و هدفگذاری برای سپردن امور یادشده به انجمنهای ادبی مدنظر قرار گیرد.
این گزارش میافزاید، پس از ابلاغ آئیننامه امور انجمنهای ادبی از سوی سید عباس صالحی در تاریخ ۸ بهمنماه ۹۶، نخستین مجمع عمومی انجمنهای ادبی در اردیبهشت ماه امسال با حضور بیش از ۳۰۰ دبیرِ انجمن در تهران برگزار شد و این مجمع کار خود را با انتخابِ غلامرضا طریقی به عنوان «دبیر مجمع انجمنهای ادبی» آغاز کرد.
پس از برگزاری نخستین مجمع عمومی، «کارگروه امور انجمنهای ادبی» با بررسیِ مدارکِ ارسالیِ بیش از ۲۳۰ انجمن کار صدور شناسه و ارسال شناسهبرگ به انجمنهای ادبی را آغاز کرده که از این تعداد تاکنون بیش از ۱۵۰ انجمن با تکمیل مدارک و تایید اعضای گارگروه، شناسه خود را از طریق سامانه امور انجمنهای ادبی به آدرس HLCLUBS.ir دریافت کردهاند.
بر پایه این گزارش، روند بررسی مدارک سایر انجمنهایی که مدارک خود را به صورت کامل ارسال کردهاند به طور مستمر توسط «کارگروه امور انجمنهای ادبی» در حال انجام است و اوایل مردادماه کار اعطای شناسه انجمنهایی که مدارک خود را تا به امروز به صورت کامل ارسال کردهاند پایان مییابد.
گفتنی است، پیش از این در بهمن ماه سال گذشته، با ابلاغ «آئیننامه امور انجمنهای ادبی» توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلیه امور اجرایی انجمنهای ادبی به کارگروهی با ریاست مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان واگذار شده است.
انتهای پیام/
انتهای پیام/