دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر؛

جلد 16 افق‌هایی در تحقیقات علوم کامپیوتر منتشر شد

جلد 16 کتاب «افق‌هایی در تحقیقات علوم کامپیوتر» با تالیف بخش‌‌هایی از آن از سوی محمدعلی جمالی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در انتشارات بین‌المللی نُووا منتشر شد.
کد خبر : 296003

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جلد 16 کتاب «افق‌‌هایی در تحقیقات علوم کامپیوتر» که فصل سوم آن با عنوان «معماری‌­های شبکه روی تراشه بی­سیم» از سوی دکتر محمدعلی جمالی عضو هیات علمی واحد شبستر تالیف شده است، از سوی انتشارات بین­ المللی نُووا به چاپ رسید.


در این فصل از کتاب آمده است: به منظور ارتباط کارآمد بین هسته‌‌های روی تراشه، شبکه روی تراشه ارائه شد. کارایی زیرساخت NoC به شبکه اتصالی وابسته است. در معماری NoC سیمی ارتباطات چندگامه منجر به تاخیر و توان مصرفی غیرقابل قبولی می‌شود. افزایش مقیاس­ پذیری این چالش‌­ها را تشدید می‌­کند. از این­رو، فناوری‌­های قدرتمند مختلف ارائه شده و توسعه یافته است.


شبکه روی تراشه بی ‌سیم (WiNoC) به عنوان معماری اتصالی برای مقابله با چالش­‌های ناشی از ساختار سیمی NoC ارائه شده است. در این معماری، لینک‌­های بی­سیم مسیر کوتاهی را برای انتقال سریع داده بین گره‌های دور ایجاد می­‌کنند.


در دهه اخیر چندین معماری جالب توسط محققان مختلف ارائه شده است. هر یک از محققان سعی در بهبود جنبه­‌های مختلفی از معماری WiNoC را داشتند. این فصل معماری­‌های WiNoC و مرور جامعی از تلاش­‌های تحقیقاتی اخیر را ارائه می‌­دهد. در این بررسی، یک طبقه بندی موضوعی معماری و چالش‌­های جاری ارائه شده‌­اند.


محمدعلی جمالی استادیار گروه کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر با بیش از 50 مقاله در مجلات معتبر بین ­المللی و چاپ یک عنوان کتاب، چندین سال مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری واحد شبستر را بر عهده داشت.


بهاره بهرامی، نادر باقرزاده و لوئیس جرمن گارسیا مورالس در تالیف و چاپ این فصل از کتاب همکاری کرده است.


لینک دسترسی به کتاب:


https://www.novapublishers.com/catalog/product_info.php?products_id=64154


/انتهای پیام


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد شبستر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته