دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1397 - 11:13
در گفت‌وگو با آنا اعلام شد؛

حل مشکل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خارک برای گذراندن دوره‌ کارآموزی روی کشتی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک از حل مشکل دانشجویان سال آخر رشته علوم دریایی این واحد دانشگاهی برای گذراندن دوره‌ کارآموزی روی کشتی خبر داد.
کد خبر : 295745

حامد قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک یک سال از چهار سال تحصیلی خود را باید در قالب دوره‌های کارآموزی روی کشتی بگذرانند تا بتوانند مدرک تحصیلی خود را اخذ کنند. اما متأسفانه در 9 ماه‌ گذشته و با بروز مشکلاتی در این حوزه، دانشجویان نتوانستند این دوره‌ها را سپری کنند. به عبارت دیگر برگزاری این دوره‌های الزامی، مدتی با اخلال روبه‌رو بود.»


سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک ادامه داد: «مهم‌ترین اقدامی که اینجانب در مدت زمان پذیرش مسئولیت خود انجام دادم، حل این مشکل کارآموزی بود که نیاز به تفاهم‌نامه با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش داشت.»



قائدی ادامه داد: «حدود 50 دانشجو در معرض پایان معافیت تحصیلی خود بودند که با تدبیر دانشگاه این موضوع حل شد و تلاش سه ساله این دانشجویان هدر نرفت. بنابراین با تفاهم‌نامه‌ای که ظرف 10 روز آینده امضا می‌شود، دوره‌های کارآموزی دانشجویان روی کشتی مجدداً آغاز خواهد شد که البته برای دانشگاه نیز درآمدهایی خواهد داشت.»


وی اظهار کرد: «مشکل کارآموزی را شاید بتوان مهم‌ترین مشکل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک دانست. متأسفانه گاهی مشاهده می‌شد تعدادی از آنها قصد ترک تحصیل داشتند و برخی ناامیدی‌ها و سرخوردگی‌ها میان دانشجویان ایجاد شده بود که به لطف خداوند این معضل روزهای آینده به طور کامل برطرف می‌شود.»


قائدی خاطرنشان کرد: «برگزاری دوره‌های کارآموزی برای دانشگاه نیز درآمد خواهد داشت. به این صورت که دانشجویان دانشگاه برای برگزاری این دوره‌ها در اختیار شرکت‌های طرف قرارداد قرار می‌‌گیرند و بخشی از درآمد حاصل از فعالیت‌ آنان به دانشگاه تعلق خواهد گرفت.»


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته