دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده ایران در اوپک مطرح کرد؛

آسیب‌پذیری اقتصاد اروپا و منطقه متأثر از اعمال‌ تحریم‌های نفتی جدید

یک مقام ارشد ایرانی گفت: افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی در نتیجه سیاست‌های آمریکا، به کاهش رشد اقتصادی کشورهای اروپایی، چین و دیگر کشورها منجر خواهد شد.
کد خبر : 295347

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، به نقل از عرب‌نیوز، حسین کاظم پور اردبیلی گفت: بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی ناشی از سیاست‌های دولت ترامپ در امریکا، به کاهش رشد اقتصادی کشورهای اروپایی، چین و دیگر کشورها منجر شده و تأثیرات منفی جنگ تعرفه‌ بین آمریکا با چین و اروپا را افزایش خواهد داد.
نماینده ایران در اوپک پیشتر در مصاحبه با رویترز گفته بود که فشار ترامپ بر متحدین آمریکا در اوپک برای افزایش تولید نفت تنها به رشد 170 هزار بشکهای تولید نفت اوپک منجر شد و این کارتل نمی‌تواند تولید خود را حتی در اسل 2019 به میزان زیادی افزایش دهد و این مسئله تاثیرات اقنصادی در پی خواهد داشت.
در حالی که ترامپ اوپک را به دست داشتن در بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی متهم می‌کند، ایران به عنوان سومین تولید کننده بزرگ نفت عضو اوپک معتقد است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا باعث بالا رفتن قیمت نفت در بازار شده است.
حسین کاظم پور اردبیلی افزود: بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی ناشی از سیاست‌های ترامپ، به بالا رفتن هزینه تأمین انرژی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، چین، ژاپن، و هند منجر شده و رشد اقتصادی آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد و این در حالی است که این کشورها هم اکنون با مشکل جنگ تعرفه با آمریکا دست و پنجه نرم می کنند.
کاظم پور می گوید این مسئله البته به کشورهایی نظیر عربستان و امارات کمک می کند تا پول قراردادهای تسلیحاتی خود با آمریکا را راحتتر بپردازند.
این مقام اریانی می گوید احتمالا کشورهایی نظیر عربستان و روسیه ترامپ را ناامید کرده و نخواهند توانست تولید خود را آنگونه که ترامپ می خواهد تا سال 2019 افزایش دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اوپک محرومیت نفت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته