دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعمال تحریم‌ها دسترسی بیمه‌ای ایران به بستر لویدز انگلیس را محدود می‌کند

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران احتمالا استفاده این کشور از پلتفورم Lloyd's برای شرکت‌های بیمه ای ایرانی را غیر ممکن می‌کند.
کد خبر : 295330

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، به نقل از تایمزآف عمان، به احتمال زیاد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران دسترسی شرکت‌های بیمه ایرانی به بستر بیمه شرکت Lloyd's را غیرممکن می‌سازد و همین امر کار را برای اروپایی‌ها در حفظ تعامل با ایران غیرممکن می‌‌کند.
البته در حال حاضر شرکت‌های بیمه، کارگزاری بیمه و شرکت‌های کشتیرانی اروپایی همکاری خود را از ترس نقض خواسته یا ناخواسته تحریم‌های آمریکا علیه ایران کاهش داده و یا به طور کامل قطع کرده‌اند.
پس از امضای توافق هسته‌ای، شرکت Lloyd's انگلیس و دیگر شرکت‌های بیمه‌ای اروپایی با لغو تحریم‌های ثانویه آمریکا خدمات بیمه دریایی و پوشش اعتباری تجاری برای ایران و شرکت‌های ایرانی فراهم می‌کردند که با عقب‌نشینی این شرکت‌ها عملا ایران با مشکل در بیمه‌های خارجی خود مواجه می‌شود.
لغو تحریم‌های ثانویه در قالب توافق هسته ای به این معنا بود که شرکت های اروپایی و حتی زیر مجموعه‌های خارجی شرکت‌های آمریکا می‌توانستند، بدون ترس نسبت به جریمه آمریکا با ایران همکاری کنند.
بروس کارنگی برون، مدیرعامل شرکت بیمه Lloyd's انگلیس، می‌گوید: بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران احتمالا بدین معنا خواهد بود که شرکت‌های خارجی دیگر نخواهند توانست از بستر و پلتفورم Lloyd's برای تعامل بیمه‌ای با ایران و شرکت‌های ایرانی استفاده کنند؛ چرا که سال گذشته میلادی بخشی از سهام این شرکت توسط شرکت DXC آمریکا خریداری شده است.
وی گفت: البته این امکان وجود دارد که ایرانی‌ها از دیگر شرکت‌های بیمه ای خارج از مکانیزم DXC برای استفاده از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند که این مسئله کمی پیچیده‌تر بوده و هزینه‌ بیشتری خواهد داشت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته