دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1394 - 13:01
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

زارعی: لغو قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت از نقاط قوت توافق است

یک عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه «توافق هسته‌ای ایران با 1+5 نقاط قوتی دارد»، گفت: «برنامه جامع اقدام مشترک» بیشتر از یک برنامه پنج‌ ساله توسعه دارای پیچیدگی است که باید نقاط قوت و ابهام آن در مجلس بررسی شود.
کد خبر : 29498

علی‌اصغر زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی مجلس در بررسی معاهدات و توافقات بین‌المللی باید وظیفه خود را انجام دهد، اما اگر شورای عالی امنیت ملی توافق را بررسی و به تأیید مقام معظم رهبری برساند، مجلس دیگر ورود نمی‌کند.


وی ادامه داد: «برنامه جامع اقدام مشترک» بیشتر از یک برنامه پنج‌ساله توسعه دارای پیچیدگی است؛ چراکه برجام دارای پنج ضمیمه است و در متن آن ارجاع به ضمیمه، از ضمیمه ارجاع به متن و از این قبیل پیچیدگی‌ها دارد.


نماینده مردم تهران در مجلس، با اذعان به اینکه «توافق هسته‌ای ایران با 1+5 نقاط قوتی دارد»، گفت: اینکه قطعنامه‌هایی که توسط شورای امنیت سازمان ملل صادر شده بود، لغو شد و شرایط جدیدی به‌وجود آمد، نطقه مثبتی است.


زارعی، تصریح کرد: البته نقاط ابهامی هم وجود دارد که در بررسی‌هایی که مجلس انجام می‌دهد به آن خواهیم پرداخت.


عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، درباره اختیارات مجلس در بررسی برجام نیز گفت: مجلس نمی‌تواند تغییری در متن برنامه جامع اقدام مشترک ایجاد کند و تنها می‌تواند آن را تأیید یا رد کند. البته کنگره آمریکا هم همین کار را می‌کند و مطابق حقوق بین‌الملل نمی‌توان در متن توافق انجام‌شده تغییری به‌وجود آورد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته