دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون اقتصادی وزیر رفاه در گفت‌وگو با آنا؛

تفاهم‌نامه‌های اقتصادی برجامی «خاک» می‌خورند

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عمده تفاهم‌های اقتصادی که منعقد شد به علت نافرجامی برجام و ترس شرکت‌ها از تحریم امریکا، عملیاتی نشدند.
کد خبر : 294577

علی سرزعیم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، درباره تفاهم‌نامه‌های منعقد شده زیرمجموعه‌های اقتصادی از جمله شرکت سرمایه‌گذاری صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور، اظهار داشت: عمده این تفاهم‌ها منعقد شد اما منتج به قرارداد نشد؛ یکی از علل این موضوع عدم به نتیجه رسیدن برجام و ترس شرکت‌ها از تحریم امریکاست.


وی افزود: در حال حاضر، سرمایه‌گذاری خارجی معنا ندارد و باید بر روی ظرفیت‌های داخلی تمرکز کنیم.


معاون اقتصادی وزیر رفاه با بیان اینکه دولت باید منابع خود را با حساسیت و دقت بیش‌تری هدایت کند، افزود: علاوه بر این توصیه می‌کنم که فشار بر روی شرکت‌های داخلی کم‌تر شود تا در نتیجه فعالیت‌های آنان در بازار تسهیل شود.


وی گفت: در صورتی که شرکت‌های داخلی با ظرفیت بیش‌تری فعالیت کنند، مالیات بیش‌تری هم به دولت خواهند پرداخت و از طرفی سود سهام شرکت‌ها افزایش می‌یابد.


سرزعیم معتقد است که کاهش فشار بر روی شرکت‌ها باید از طریق کاهش مداخلات مستقیم دولت در قیمت‌گذاری کالا صورت پذیرد و ایجاد محدودیت در جریان فعالیت‌های آنان، منتج به مشکلات بیش‌تر خواهد شد.


وی افزود: زمانی‌که نهاده‌های تولید روند صعودی قیمت دارند، نباید با دستوری کردن قیمت‌گذاری، عاملی برای کاهش سود‌آوری و چالش جدی برای آنان شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته