دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1397 - 01:38
همزمان با 21 تیرماه، روز بدون نایلکس مطرح شد؛

کاهش استفاده ساکنان محله‌های مرکزی پایتخت از ظروف پلیمری و کیسه‌های پلاستیکی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 تهران همزمان با 21 تیر ماه روز بدون نایلکس، از برنامه‌های ویژه برای تغییر سبک زندگی شهروندان و کاهش مصرف پلیمر و کیسه‌های پلاستیکی خبر داد.
کد خبر : 294356

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، کورش خرد با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی برای مشارکت‌پذیری شهروندان در حفظ محیط زیست گفت: اداره محیط زیست شهرداری منطقه 11 با هدف تغییر سبک زندگی شهروندان در راستای کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلیمری و کیسه‌های پلاستیکی با اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی از قبیل برگزاری کارگاه‌های آموزشی، آموزش چهره به چهره، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای و ... به استقبال روز بدون کیسه پلاستیکی می‌رود.


خرد افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده هر فرد تهرانی به طور متوسط روزانه سه کیسه پلاستیکی وارد چرخه محیط زیست می‌کند. با مصرف نکردن یک کیسه پلاستیکی در هفته در هر خانواده ایرانی می‌توان از مصرف حدود یک میلیارد کیسه پلاستیکی در سال جلوگیری کرد که این میزان برابر با 7000 تن پلاستیک است.


وی در تشریح برنامه‌های اجرایی برای ترغیب شهروندان به کاهش استفاده از پلاستیک، عنوان کرد: به مناسبت روز بدون نایلکس از روز چهارشنبه 20 تیر ماه تا هفته آینده استقرار کانون‌های محیط زیست و سمن‌ها درفروشگاه‌های شهروند راه آهن، رفاه، اتکا، میادین تره بار بهارلو و قلمستان در قالب ایستگاه‌های سیار آموزش شهروندی انجام می‌شود.


به گفته خرد برگزاری کارگاه آموزشی روز بدون پلاستیک در محله‌های آگاهی، عباسی، انقلاب، قلمستان، شیخ هادی، امیریه و نیز برگزاری کارگاه تسهیل‌گری- مشارکتی « نه به کیسه پلاستسکی» با استفاده از تکنیک‌های نوین آموزشی در سرای محله سلامت از جمله اقدامات اداره محیط زیست در این راستا است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته