دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1397 - 12:56
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قروه:

عفاف منشأ حجاب است

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه گفت: عفاف امری درونی است که می‌تواند انسان را از رذائل و گناه دور کند. بنابراین می‌توان عفاف را منشأ حجاب دانست.
کد خبر : 294202

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام عباسعلی فرهنگیان درباره ضرورت عفاف و حجاب در جامعه گفت: «به حکم عقل، بشر ناگزیر از یک زندگی اجتماعی است و در جامعه انسان هر آنگونه که دلخواه اوست نمی‌تواند زندگی کند و حضور یابد؛ مهمترین اصلی که در حقوق بشری موجود است، امنیت و آرامش روحی و روانی افراد جامعه است.»


فرهنگیان افزود: «بر این اساس به حکم عقل و دین برای کیفیت حضور انسان در جامعه، باید قوانین و شرایطی وضع شود تا حضور بعضی‌ها رافع و مانع آزادی و حضور دیگران نشود؛ لذا دین مبین اسلام از آن جهت که برگرفته از عقل و فطرت انسان‌هاست دو موضوع حجاب و عفاف را مطرح ساخته است.»


وی گفت: «با توجه به معانی لغوی حجاب و عفاف، پی به تفاوت این دو اصطلاح می‌توان برد که حجاب امری ظاهری است که در ارتباط با جسم انسان است، ولی عفاف امری درونی است که ناظر به یک قوه تدبیر در بشر است که بتواند خود را از رذائل و گناه دور کند؛ بر همین اساس می‌توان عفاف را منشأ حجاب دانست.»


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه بیان کرد: «متأسفانه در طول تاریخ کم نبوده‌اند افرادی که رشد معنوی و اخلاقی دیگران را مانع خود در رسیدن به اهداف شوم‌شان تلقی می‌کنند و در هر عصری بگونه‌ای به جنگ با اصول اخلاقی و احکام فطری پرداخته اند.»


وی افزود: «چهارشنبه سفید ادامه جنگ مخالفان اخلاق و ارزش‌ها با اصول مترقی و کمال بشریت است. لذا شروع این مباحث از سوی دشمنان دین و انقلاب و شبکه‌های معاند صورت می‌گیرد. کشف حجاب در ملأ عام نه تنها هیچ کمال و ارزش انسانی ندارد بلکه انسان را در حد حیوانی که قابلیت درک چگونگی حضور در جامعه را ندارد، پایین می‌آورد.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته