دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1394 - 14:33

نعمتی: برخی نمی‌خواهند پیروزی هسته‌ای ایران را قبول کنند/ دلواپسان از پیشنهادهای خوب در 8 سال مذاکره دستاوردی نداشتند

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس (اکثریت) درباره شدت یافتن دوباره مخالفت‌ها با توافق هسته‌ای گفت: دلواپسان، دلواپس این هستند که قدرت خود را از دست بدهند و با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس دهم، نگرانی‌ها آنها افزایش یافته است.
کد خبر : 29419

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره توافق هسته‌ای و رویکرد مجلس شورای اسلامی درباره «برجام» اظهار کرد: آقایان ظریف و صالحی هفته گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و گزارش شفاف و جامعی از توافق هسته‌ای ارائه کردند. بر اساس گزارش وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی، خطوط قرمزی که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شده بود، در مذاکرات هسته‌ای و توافق نهایی رعایت شده است و تمامی کشورها حق غنی‌سازی و حقوق هسته‌ای را برای کشورمان به رسمیت شناختند.


عضو هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت همچنین درباره بررسی برجام در مجلس گفت: این هفته قرار است اعضای کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای ایران در مجلس شورای اسلامی مشخص شوند و با توجه به فرصت دوماهه کنگره آمریکا برای تصویب این طرح، مجلس نیز دو ماه فرصت دارد پس از بررسی برنامه جامع اقدام مشترک، نظر نهایی خود را درباره آن اعلام کند.


نماینده مردم اسدآباد در مجلس درباره شدت یافتن انتقادها به توافق هسته‌ای و قطع‌نامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: اگر دلواپسان به مقام معظم رهبری و بیانات ایشان مقید هستند، نباید باعث دودستگی بین مردم بشوند. دلواپسی‌هایی که مطرح می‌شود بی‌مورد است و تنها می‌تواند باعت دودستگی در جامعه شود.


عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت با تأکید بر اینکه دستاوردهای هسته‌ای ایران در مذاکره با شش قدرت جهانی به رسمیت شناخته شد، اظهار کرد: برخی نمی‌خواهند این پیروزی را قبول کنند، بالاخره هشت سال مذاکرات هسته‌ای در دست آنها بود و در طول این سال‌ها آن تلاش کردند خواسته‌های خودشان را محقق کنند.


وی با طرح این سؤال که «چرا دلواپسان در 8 سالی که دولت و مذاکرات در دست آنها بود، نتوانستند خواسته‌های ملت را محقق کنند؟»، تصریح کرد: آن‌ها به این سمت حرکت نکردند که با توجه به فرصت و پیشنهادهای خوبی که به آنها می‌شد، دستاوردی داشته باشند.


نعمتی همچنین درباره موضع فراکسیون رهروان ولایت در تصویب برجام گفت: فراکسیون هنوز جلسه‌ای درخصوص توافق هسته‌ای نداشته است، اما به نظر من ما در این توافق دستاوردهایی داشته‌ایم، طبیعا امتیازهایی هم داده‌ایم و باید به سمتی برویم که 18 ماه مذاکرات فشرده به نتیجه برسد


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته