دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1397 - 08:55
در شورای دانشجویی تشکل‌های استان لرستان تاکید شد؛

آرمان‌گرایی فعالان دانشجویی با واقع‌گرایی توأم شود

جلسه شورای دانشجویی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با حضور رئیس این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 293741

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سیامک بهاروند در جلسه شورای دانشجویی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با توجه به نشست دبیران تشکل‌های دانشجویی با دکتر فرهاد رهبر گفت: در این جلسه رئیس دانشگاه ارائه برنامه عملیاتی و اجرایی برای حل مشکلات جامعه و بویژه دانشگاه را از مهم‌ترین وظایف تشکل‌های دانشجویی برشمرد.


بهاروند افزود: دانشجویان و به طور ویژه فعالان دانشجویی در تشکل‌ها و بسیج باید الگو بوده و به گونه‌ای عمل کنند که در جذب دیگران مؤثر باشند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: دانشجو همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرموده باید مطالبه‌گر باشد و در این امر باید تعارف را کنار بگذارد البته در کنار آن باید رضای خدا و وجدان را سرلوحه عملکرد خود قرار دهد تا بتوانیم در راه اعتلای دانشگاه و اهداف بلند آن گام برداریم.


نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌ها نیز گفت: خوشبختانه در استان لرستان با توجه به ولایتمداری و انقلابی‌گری جوانان بین تشکل‌ها و بسیج همدلی و هماهنگی کامل وجود دارد و بر همین اساس اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی نیز انجام گرفته و امیدواریم که این روند در راستای پیشبرد اهداف نظام و دانشگاه ادامه پیدا کند.


دکتر بهروز دوستی افزود: آرمان‌گرایی یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های فعالان دانشجویی است که باید این آرمان‌گرایی با
واقع‌گرایی تؤام باشد و محدودیت و تنگناهای مدیران نیز در نظر گرفته شود.


دوستی وجود فعالان دانشجویی در بعد نظارتی را بسیار کارگشا عنوان کرد و گفت: فعالان دانشجویی در تشکل‌ها و بسیج
می‌توانند بسیاری از نادیده‌ها را متذکر شوند و امیدواریم بتوانیم از این اهرم نظارتی به بهترین شکل بهره ببریم.


دوستی گفت: توانمندی دانشجویان فعال در تشکل‌ها و بسیج بسیار بالاتر از چیزی است که می‌بینیم و انتظار داریم که با دغدغه بیشتری در پیشبرد اهداف والای دانشگاه و نظام مقدس اسلامی‌مان مشارکت کنند.


در این نشست دبیران تشکل های دانشجویی و مسئولان بسیج واحدهای استان لرستان نیز دغدغه‌ها و نظر خود را مطرح کردند.


در پایان این نشست مواردی برای اجرا در واحدهای دانشگاهی به تصویب رسید که از جمله این مصوبات می‌توان تأکید بر استفاده از پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و...) ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در واحدهای بروجرد و الیگودرز و تعیین تکلیف تشکل‌های غیر فعال را نام برد.


حجت الاسلام مهدی قدرتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان هم در این جلسه حضو داشت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته