چهرهسازی از نخبگان اهل قلم دانشگاه
به گزارش خبرنگار آنا از تبریز، محمدامین ایمانجانی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به تشریح فعالیتهای این روزنامه پرداخت و گفت: «دیدگاه روزنامه فرهیختگان نگاهی ژورنالیستی است؛ نگاه علمی تلفیق رسانه آکادمیک با فضای مطبوعاتی و ژورنالیستی است.»
وی افزود: «برای تدوین و تنظیم سند راهبردی روزنامه، با چندین جامعهشناس مطرح مشورت شد تا بیانیه ماموریت روزنامه تعیین شود تا مخاطبان روزنامه و جامعه هدف مشخص شوند که به این نتیجه رسیدیم روزنامه فرهیختگان باید با زبان اجتماعی و از دریچه علم به مباحث کشور بپردازد و در وهله اول باید با خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و در وهله دوم با دانشگاه گفتوگو داشته باشد.»
مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما برداشتن سایه سیاست از روی این روزنامه بود تا فرهیختگان بتواند وظیفه پمپاژ برند علمی دانشگاه آزاد اسلامی در فضای جامعه به درستی انجام دهد. بر همین اساس برای ادامه فعالیت باید یکی از دو زاویه «برای دانشگاه» و یا «از دانشگاه» را انتخاب میکردیم که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که در روزنامه «از دانشگاه» صحبت کنیم چرا که اگر «برای دانشگاه» صحبت کنیم، نقش روابط عمومی را خواهیم داشت و چنانچه حجم تولید بالایی از مطالب وجود داشته باشد، آن طور که باید و شاید نمی تواند در راستای اهداف دانشگاه آزاد اسلامی و کارایی لازم را به همراه داشته باشد.
ایمانجانی زنده بودن رسانه را جامع بودن آن دانست و گفت: «وقتی از دانشگاه صبحت میشود یعنی باید به موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور از دریچه علم نگاه کنیم و از این ظرفیت برای rebranding دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم.»
این مسئول بیان کرد: «بهترین راه دوباره برندسازی دانشگاه آزاد اسلامی گفتوگو است و با هدفگذاری مناسب و نقشه عملیات رسانهای، طراحی کردن، طرح اقدام و اجرا کردن باید مطالب دانشگاه دیده شود.»
مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان به توزیع صحیح روزنامه در دانشگاه اشاره کرد و گفت: «سالهای گذشته توزیع روزنامه فرهیختگان نامناسب بود اما با تدابیر و برنامهریزیهای انجام شده و حمایتهای دکتر فرهاد رهبر و دکتر پورعباس نه تنها توزیع، سریع و صحیح انجام میشود بلکه موجب شده بدون واسطه پستی و با ایجاد درآمدی بالغ بر 10 الی 15 میلیون در ماه، این روزنامه بودجه محور شود.»
وی اذعان کرد: «رشد فروش روزنامه فرهیختگان در کیوسکها و افزایش مخاطب این رسانه نشان داد که روزنامه فرهیختگان حرفی برای گفتن دارد.»
ایمانجانی گفت: «نزدیک به 200 چهره دانشگاهی برای همراهی و تولید محتوا به این روزنامه اضافه شدهاند که نشاندهنده علمی و آکادمیک بودن آن است و استادان به مسائل و موضوعات کشور از دریچه علمی نگاه و راهکار ارائه میدهند که همان موضوع مساله محوری است.»
مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان بر همکاری واحدهای دانشگاهی با روزنامه تاکید کرد و افزود: «واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی میتوانند مراسلات و محصولات خود را از طریق روزنامه فرهیختگان انجام دهند تا در هزینهها صرفهجویی شود و از سوی دیگر به دنبال آن هستیم که واحدهای دانشگاهی با معرفی افراد شاخص و نخبگان که اهل قلم هستند در تولید محتوا سهیم باشند.»
وی روزنامه را کالای فرهنگی دانست و گفت: «برای همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جایگاههای مخصوص قرار دادن روزنامه ارسال خواهد شد تا علاوه بر کارکنان و استادان، امکان استفاده دانشجویان نیز از روزنامه فرهیختگان فراهم شود.»
ایمانجانی خطاب به اعضای شورا گفت: «به توزیع روزنامه در دانشگاه اکتفا نکنید و روزنامه فرهیختگان را برای دوباره برندسازی دانشگاه آزاد اسلامی به نهادها و موسسات در استان ارسال کنید.»
جلسه شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور سرهنگ احمدزاده مسئول قرارگاه سپاه عاشورا، روسای شورای تخصصی، روسای مراکز و واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان امروز در سالن شمس برگزار شد.
انتهای پیام/