دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1397 - 10:45
ملی‌‌پوش تیم ملی جودو در گفت‌و‌گو با آنا:

مهمترین مشکل من نداشتن حریف تمرینی در ایران است/ برطرف شدن آسیب‌دیدگی نمایندگان ایران در جاکارتا

ملی‌‌پوش تیم ملی جودوی ایران گفت: متاسفانه در ایران حریف تمرینی ندارم، بنابراین اعزام به مسابقات گرندپری کرواسی باعث می‌شود با رقیبانم مبارزه کنم و در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا نقاط ضعفم را شناسایی کنم.
کد خبر : 293471

جواد محجوب ملی‌‌پوش تیم ملی جودوی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت تمرینی‌اش و حضور در گرنداسلم کرواسی و بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: خدا را شکر شرایط خوب پیش می‌رود و از نظر جسمانی آمادگی خوبی داریم. البته الان در مرحله بدنسازی هستیم و تا مسابقات گرندپری کرواسی و بازی‌های آسیایی جاکارتا فرصت خوبی در اختیار داریم.


وی ادامه داد: مسابقات‌ گرندپری کرواسی اواسط مردادماه برگزار می‌شود و من تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها هستم.‌‌ با توجه به اینکه مسابقات گرندپری کرواسی قبل از مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی جاکارتاست از همین روی همه رقیبانم در این رقابت حضور دارند. کار در هر دو مسابقه خیلی سخت است،‌ در مسابقات گرنداسلم کرواسی حریفانی از مغولستان، قرقیزستان و کره‌‌جنوبی حضور دارند و اگر بتوانم در این مسابقات به مدال طلا برسم عنوان برترین جودوکار آسیا در رنکینگ جهانی را به دست می‌آوردم و در بازی‌های آسیایی با سید یک، بهترین قرعه ممکن را خواهم داشت.


محجوب عنوان کرد: متاسفانه من در ایران حریف تمرینی ندارم و همین موضوع شرایط را سخت کرده است. اگر حریفی داشتم که می‌توانستم با او مبارزه کنم خیلی زود به نقاط ضعف و قوتم پی می‌بردم و آنها را اصلاح می‌کردم. اما متاسفانه چنین شرایطی در ایران برای من مهیا نیست از همین روی مسابقات گرندپری فرصت خوبی است تا در روزهای پایانی مانده به بازی‌های آسیایی جاکارتا خودم را ارزیابی کنم و ضعف‌هایم را بشناسم.


ملی‌پوش تیم جودو درباره حضورش در بازی‌های آسیایی و کسب مدال گفت: در بازی‌های آسیایی من، ملایی و بریمانلو سه نماینده ایران هستیم. همانطور که همه ما می‌دانیم بازی‌های آسیایی اهمیت زیادی دارد و هر مدال در هر رشته ورزشی وضعیت رتبه کاروان ایران را تغییر می‌دهد. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هم بر روی این مسابقات تاکید زیادی دارند.‌ ما در تلاش هستیم که بهترین نتیجه را کسب کنیم.‌ اما همه می‌دانند که برخی کشورها در جودو خیلی قدرتمند هستند. من و دو نماینده دیگر ایران تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.


وی در پاسخ به وضعیت مصدومیت بریمانلو و ملایی اظهار کرد: تا آنجایی که من خبر دارم مصدومیت هر دو آنها برطرف شده است. بریمانلو در گرندپری آخر مقام آورد، البته کمی از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بود اما مدتی تحت درمان بود و مشکلش برطرف شد. ملایی هم همین شرایط را داشت او یک آسیب‌دیدگی کهنه دارد اما مدتی تمریناتش را کم کرد و الان در شرایط خوبی به سر می‌برد ضمن اینکه همین چند روز پیش هم رنکینگ یک وزن خودش شد. خوشبختانه شرایط هر دو خوب است و امیدوارم ما سه نفر نماینده شایسته برای جودوی ایران باشیم.


محجوب در پایان درباره برگزاری مسابقه برون مرزی قبل از گرندپری کرواسی و بازی‌های آسیایی جاکارتا عنوان کرد: فعلا غیر از مسابقات گرندپری برنامه‌ای ندارم. من در این مدت تمریناتم را در تهران دنبال می‌کنم و اوایل مردادماه هم به کرواسی اعزام می‌شوم و بعد از آن هم بلافاصله باید به ایران برگرددم و چند روز بعد همراه تیم به جاکارتا اعزام شوم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب