دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

سامانه اشتغال راه اندازی شد/ قراردادهای کاری شفاف می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با پرداختن به موضوعات تکریم ارباب رجوع، شفاف‌سازی قراردادهای کاری و رسیدگی به افراد دهک‌های پایین جامعه گفت: سامانه اشتغال، امکان برنامه‌ریزی برای افراد بیکار را فراهم می‌کند.
کد خبر : 293406

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، علی ربیعی با اعلام راه‌اندازی سامانه اشتغال گفت: این سامانه به افزایش امنیت شغلی کارگران می‌افزاید، زیرا پیش از این نگرانی‌های بسیاری در مورد قراردادهایی که ثبت نمی‌شد و ضایع شدن حقوق فردی وجود داشت.


وی با پرداختن به موضوعات تکریم ارباب رجوع، شفاف‌سازی قراردادهای کاری و رسیدگی به افراد دهک‌های پایین جامعه، ابعاد گوناگون سامانه اشتغال را معرفی کرد و ادامه داد: سامانه اشتغال، امکان برنامه‌ریزی برای افراد بیکار را فراهم می‌کند.


ربیعی گفت: شناسایی مشاغل سخت، دسته‌بندی آنها، نحوه قراردادهای بیمه‌ای و شناسایی بنگاه‌های مشکل‌دار و برنامه‌ریزی برای آنها از دیگر امکانات این سامانه است.


ربیعی ادامه داد: کارگران از این پس می‌توانند شناسنامه کاری داشته باشند. پیش‌بینی ما این است که باید حدود دو میلیون بنگاه را در این سامانه ثبت کنیم.


او تصریح کرد: نشانی سایت این سامانه www.prkar.ir است و کارگران می توانند با مراجعه به مراکز پیشخوان دولت در این سامانه ثبت نام نمایند، هزینه ثبت نام در این سامانه برای اولین مرتبه حدود 2 هزار و 100 تومان و برای دفعات بعدی رایگان است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته