دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 04:46
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

دستگیری مدیران منابع طبیعی به جرم حریق جنگل صحت ندارد

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خبر دستگیری تعدادی از مدیران منابع طبیعی استان ایلام به جرم آتش زدن عمدی جنگل‌ها را رد کرد و گفت: امسال میزان حریق جنگل‌های استان ایلام به صورت صد درصدی کاهش یافته و این خبر از سوی مقامات رسمی اعلام نشده است.
کد خبر : 292757

قاسم سبزعلی، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت حریق پارک ملی گلستان اظهار کرد: مسئولیت برآورد و ارزیابی خسارات ناشی از حریق پارک ملی گلستان به کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شده است و هنوز آمار نهایی در این زمینه ارائه نشده است.


وی با اشاره به وقوع حریق در مراتع و جنگل‌های استان‌های کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان، گیلان و گلستان گفت: به دلیل شدت گرمای هوا، افزایش دما،‌کاهش رطوبت و خشکی هوا شاهد وقوع حریق در این مناطق بودیم که خوشبختانه با عملیات به موقع نیروهای امدادی و یگان حفاظت محیط زیست حریق اطفا و آسیب جدی به طبیعت وارد نشد.


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید براینکه عامل انسانی همواره در بیش از 90درصد از آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع نقش دارد، افزود: حریق جنگل‌‌های گیلان در روز گذشته به صورت پراکنده بود که بلافاصله مهار شد.


در روزهای اخیر اخباری مبنی بر دستگیری تعدادی از مدیران منابع طبیعی استان ایلام به جرم اختلاس و به آتش کشیدن تعمدی جنگل‌های این منطقه در شبکه‌های مجازی منتشر شد که سبزعلی به طور کلی این مساله را رد کرد و گفت: حریق مراتع و جنگل‌های استان ایلام به صورت 100 درصد کاهش یافته است و تاکنون خبری در این مورد به صورت رسمی اعلام نشده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: پارک ملی گلستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته