دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1397 - 16:39
امام جمعه پرند:

نبود روحانی در نهاد آموزش و پرورش نوعی خلأ آموزشی است

دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برای نخستین بار امروز جمعه 15 تیر میزبان اقامه نماز جمعه این شهر در مسجد فاطمه الزهرا (س) بود.
کد خبر : 292737

به گزارش خبرنگار آنا، امام جمعه شهر جدید پرند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با قدردانی از رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه و تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و بنا بر تقاضای مسئولان دانشگاه و موافقت ستاد، مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد که امیدواریم این ارتباط و تعامل با دانشگاه تداوم داشته باشد.


حجت الاسلام احمد عبدالله‌زاده پاشاکی با تاکید بر اهمیت برگزاری نماز جمعه در جامعه اسلامی و توجه به حضور مسلمین در نمازهای جمعه، شهادت امام جعفر صادق علیه السلام را بر عموم شیعیان، رهبر انقلاب و امام زمان (عج) تسلیت گفت و اظهار کرد: امام صادق(ع) در جامعه آن زمان 4 هزار شاگرد از جمله جابر بن حیان را تربیت کردند.


وی با بیان اینکه امروز برخی می گویند نمی‌توان کار فرهنگی کرد و شرایط سخت شده است، ادامه داد: سختی امروز مانند سختی زمان آن امام همام نبود. در آن زمانه سخت امام نگذاشتند شیعیان قربانی شوند و دانشگاهی تاسیس و وقت خود را به تربیت شاگردانی همانند محمدبن مسلم اختصاص دادند. اگر این اقدام امام صادق (ع) نبود شاید مسیر دین پیامبر(ص) به بیراهه می رفت؛ ایشان احیاکننده دین بود.



امام جمعه پرند فعالیت امروز دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در تربیت شاگردان زیادی که مبلغ دین در کشورهای مختلف هستند را یادآور شد و افزود: بسیاری از احکام دین در رساله‌های آموزشی دینی (95 درصد) برگرفته از مکتب امام صادق (ع) است؛ در شهر پرند 10 روحانی در مدارس ابتدایی و راهنمایی مشغول تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند.


خطیب نماز جمعه پرند با مثبت دانستن حضور روحانی در برخی نهادها و سازمان‌ها مانند سپاه و نیروی انتظامی و ... از کمبود و یا نبود روحانی در نهاد آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: نبود روحانی در نهاد آموزش و پرورش نوعی خلأ آموزشی است چرا که موضوع تعلیم و تربیت به عنوان بذر دانش بوده و وجود دانش‌آموزان زمین آماده برای این کار است.


امام جمعه پرند کمرنگ شدن موضوع حجاب و عفاف در جامعه را آسیب دانست و بر نقش روحانیون، دانشگاهیان و فرهیحتگان در ترویج و فرهنگ‌سازی این امر مهم تاکید کرد

عبدالله‌زاده پاشاکی ضربه خوردن مسلمانان در برخی از کشورها مانند عربستان را به دلیل نبود رهبری دینی عنوان کرد و افزود: کشور عراق با وجود مرجعیت دینی مانند آیت الله سیستانی از سقوط نجات پیدا کرد و ما هم امنیت امروز و رشد و پیشرفت کشور را از وجود رهبری دینی و حضور ولی فقیه در جامعه داریم.


امام جمعه پرند با اشار به کودتای نوژه این اتفاق را سند تاریخی زنده و گویا بر اثبات دشمنی آمریکا با ملت ایران دانست و اظهار کرد: اکنون نیز توطئه‌های آمریکا به انحای مختلف از جمله پیمان‌شکنی در برجام - که دولتمردان هشدارهای رهبری را جدی نگرفتند- علیه کشورمان ادامه دارد؛ باید هوشیار باشیم و تنها کشوری که رهبری آن در برابر آمریکا ایستاده، ایران اسلامی است و صریح و روشن حرفش را می‌زند.


وی کمرنگ شدن موضوع حجاب و عفاف در جامعه را آسیب دانست و بر نقش روحانیون، دانشگاهیان و فرهیحتگان در ترویج و فرهنگ‌سازی این امر مهم تاکید کرد.


عبدالله‌زاده پاشاکی با توجه حوادث یمن و با بیان اینکه سازمان ملل از ظالم حمایت می کند، خواستار پایان دادن بر نسل کشی و برادرکشی رژیم آل سعود در یمن و محاکمه مسببان این حوادث به عنوان جنایتکار جنگی شد.


خطیب نماز جمعه پرند بر مشارکت همه مسئولان در رفع مشکلات شهر پرند تاکید کرد و گفت: مسئولان شهری و استانی از سرمایه گذارن حمایت کنند تا با فعالیت آنان مشکلات شهری حل شود. چراکه همه ما باید برای رفع مشکلات شهر و کشورمان تمام توان خود را بگذاریم و مشکلات را رفع کنیم.



به گزارش آنا، سیدمحمد علوی معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند هم با قدردانی از ستاد برگزاری نماز جمعه پرند و برگزارکنندگان این مراسم از طرف دانشگاه از عموم مردم و مسئولان و نهادها تشکر و برگزاری نماز جمعه در دانشگاه را افتخار دانست و با گرامیداشت یاد شهید مفتح بر پیوند حوزه و دانشگاه تاکید کرد.


وی حضور دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی پرند را باعث افتخار و سربلندی دانشگاه عنوان و ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت دانشگاه و پیوند با حوزه در رشد و ارتقای علمی فرهنگی شهر پرند مفید باشیم.



به گزارش آنا، غبارروبی مزار شهدای گمنام و تجدید میثاق با آنان با حضور امام جمعه، نمازگزاران و مسئولان، خدمات مشاوره‌ای و پزشکی رایگان (تست فشار خون و قند)، نمایشگاه نقاشی از دستاوردهای دانشجویان با موضوع آیات قرآنی و برپایی ایستگاه صلواتی از برنامه‌های دانشگاه در حاشیه اقامه نماز جمعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند بود.



گزارش: احسان عربی مفرد


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته