دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1397 - 11:28
رئیس پلیس پایتخت:

سلطان سکه دستگیر شد/ احتکار 170 میلیارد تومان سکه در یکسال گذشته

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری سلطان سکه خبرداد و گفت: این فرد طی یک سال گذشته دو تن سکه جمع‌آوری کرده بود.
کد خبر : 292055

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت پلیس در بازار سکه اظهار کرد: در وضعیت سیر صعودی قیمت سکه در بازار دو گروه بزرگ و معروف را در بازار سکه دستگیر کردیم که یکی از آنها معروف به سلطان سکه بود.


وی با بیان اینکه این فرد هر گونه که تمایل داشت قیمت سکه را بالا و پایین می‌برد، تصریح کرد: مستندات پلیس حاکی از این است که طی یک سال گذشته این فرد دو تن سکه را جمع‌آوری کرده و هر زمانی که فکر می‌کرد مناسب است، آن را در بازار توزیع می‌کرد.


رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: این فرد دارای افرادی بود که در بازار اقدام به خرید سکه می‌کردند و قیمت برایشان اهمیت نداشت در واقع تمام سکه‌ها توسط افراد این متهم جمع‌آوری می‌شد تا در یک زمان توزیع شود؛ ابتدا یک الی دو نفر از افرادی که با این فرد کار می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.


رحیمی با اشاره به کار اطلاعاتی چهار ماهه پلیس در این زمینه عنوان کرد: بعد از اقدامات انجام شده دو شب پیش در یک عملیات پلیسی با حکم قضایی این فرد دستگیر شده و در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد.


وی با تاکید بر اینکه سلطان سکه 58 سال سن دارد، عنوان کرد: ‌این فرد با پسرش فعالیت می‌کرده که خودش و پسرش دارای سابقه دستگیری بوده و پسرش در حال حاضر با قید ضمانت آزاد است.


رحیمی با اشاره به دستگیری دو نفر دیگر در نابسامانی‌های وضعیت قیمت سکه عنوان کرد: ‌این دو فرد با شیوه کلاهبرداری از ده‌ها نفر مال‌باخته پس از مدتی متواری شده و حدود دو هفته پیش در یک اقدام عملیاتی پلیس این افراد را شناسایی و دستگیر کرد.


به گفته رئیس پلیس پایتخت این افراد 170 میلیارد تومان سکه خریداری کرده بودند و در مجموع 20 کیلو سکه و طلا از آنها کشف و ضبط شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته