دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1397 - 10:10

رشد فرهنگ حماسی، ایثار و مقاومت در گرو صیانت از عرصه دفاع مقدس

دبیر دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس و شاعر شعر‌های انقلابی و مذهبی گفت: ما می‌توانیم با نگهداشت و صیانت از عرصه دفاع مقدس به رشد فرهنگ حماسی، ایثار و مقاومت در میان مردم، کمک کنیم.
کد خبر : 291959

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا اظهار داشت: حقیقت دفاع مقدس حقیقت مقاومت است، حضور حماسی در تمام صحنه‌هاست که هیچ‌وقت از یاد مردم نمی‌رود.


وی تاکید کرد: حقیقت دفاع مقدس با هشت سال جنگ به پایان نمی‌رسد و همیشه وجود دارد؛ چراکه اگر یک ملت و مردم یک سرزمین بخواهند پویا باشند باید ایستادگی داشته باشند، حماسه داشته باشند، حماسه را تقویت کنند و روح امید را در خود زنده کنند که تمام این موارد در شعر دفاع مقدس وجود دارد و ما می‌توانیم با نگهداشت عرصه دفاع مقدس به رشد فرهنگ حماسی، ایثار و مقاومت در میان مردم، کمک کنیم.


دبیر دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس و شاعر شعر‌های انقلابی و مذهبی در ارائه راهکاری برای ترغیب جوانان به خلق آثار ارزشی و دفاع مقدسی بیان کرد: برنامه‌هایی چون شب شعر، اکران فیلم‌های مناسب در بحث دفاع مقدس، تئاترهای متناسب با این موضوع، داستان‌های دفاع مقدس، بازگویی خاطرات دفاع مقدس و یا برگزاری شب‌های خاطره و شب‌های شعر می‌تواند جوانان را ترغیب به این عرصه کند.


وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که یکی از عرصه‌های مهم، عرصه دفاع مقدس است، همچنین تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌های دفاع مقدس داشته‌اند نشان‌دهنده این است که ایشان اهتمام جدی به عرصه دفاع مقدس دارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته