دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1397 - 06:16
سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال در گفت‌وگو با آنا:

بسکتبال ایران کار سختی برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی دارد

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال گفت: تیم‌های ژاپن و استرالیا سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بسکتبال انجام دادند و ایران مقابل آنها کار سختی پیش رو دارد.
کد خبر : 291689

مهران حاتمی سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره صعود تیم ملی به مرحله نهایی‌ انتخابی جام جهانی بسکتبال گفت:‌ عملکرد تیم‌ملی بسکتبال در این دو بازی نشان داد تیم‌‌ملی هر زمانی مصمم و با اراده وارد زمین شود می‌تواند نتیجه بگیرد. کادر فنی هم در این مدت خیلی زحمت کشید. بازی مقابل قزاقستان نشان داد اگر بازیکنان ما از همان ابتدا خیلی جدی وارد زمین شوند و حریف را دست کم نگیرند می توانند برنده بازی شوند.


وی ادامه داد: صعود ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی بسکتبال و هم‌گروهی با تیم‌های استرالیا، فیلیپین و ژاپن کار را برای ما سخت می‌کند. تیم‌های ژاپن و استرالیا در بسکتبال سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام دادند و رویارویی با آنها کار را سخت می‌کند. خیلی خوشحالم که تیم ملی ایران توانست به مرحله نهایی جام جهانی بسکتبال صعود کند. امیدوارم که در این مرحله هم مقابل این تیم‌ها که به صورت رفت و برگشت باید بازی کند نتیجه قابل قبولی بگیرد و جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.‌ ضمن اینکه حضور بازیکنان باتجربه در تیم ملی در کنار بازیکنان جوان‌تر شرایط خوبی در تیم ملی ایجاد کرده است.‌حامد حدادی یک پتانسیل در بسکتبال کشور است و مانند یک لیدر در مسابقه بازیکنان جوانتر را هدایت می کند.


سرمربی سابق تیم ملی همچنین به بازی روز گذشته و خداحافظی اوشین ساهاکیان اشاره کرد و گفت: روز دوشنبه اوشین ساهاکیان از تیم ملی حداحافظی کرد. او نه تنها از نظر فنی بلکه از نظر اخلاقی یکی از بازیکنان درجه یک بسکتبال ایران به شمار می‌رفت. عمر ورزشی هر بازیکن یک روزی تمام می شود و اوشین تصمیم گرفت در این مقطع از تیم ملی خداحافظی کند.


حاتمی در پاسخ به اینکه کم کم زمان خداحافظی نسل بازیکنان باتجربه می رسد و آیا در این سال‌ها پشتوانه سازی خوبی در بسکتبال انجام شده است یا خیر، عنوان کرد: به نظرم پشتوانه‌سازی ربطی به هیچ فدراسیونی ندارد و این کار باید به صورت پیوسته انجام شود. ما هر چقدر بر روی بسکتبال سرمایه گذاری کنیم کم است چرا که حق بسکتبال بیشتر از این هاست. در حال حاضر شرایط تیم ملی به گونه ای است که ما باید به جوانان بیشتر میدان بدهیم البته منظور من از جوانان از نظر سن و سال نیست بلکه بازیکنانی که در این سال‌ها کمتر به آنها میدان داده شده است. این یک نیاز اصلی بسکتبال ایران است که در کنار باتجربه ها ما به جوانان هم بها بدهیم و برای مسابقات بیشتر آنها را آماده کنیم.


سرمربی سابق تیم ملی در رابطه با قراردادش و ادعای فدراسیون مبنی بر اینکه او با فدراسیون قراردادی نداشته عنوان کرد: من دیگر این موضوع را پیگیری نکردم. اما طبق کپی قراردادی که دست خودم دارم و اصل آن در فدراسیون در زمان محشون منعقد شد من با تیم ملی قرارداد داشتم اما نمی‌دانم چرا الان می گویند قراردادی از حاتمی در فدراسیون وجود ندارد در حالی که من خودم آن را امضا کردم و حتی همانطور که گفتم کپی آن را هم دارم. ضمن اینکه مگر می شود مربی در فدراسیون قرارداد نداشته باشد اما به او حقوق بدهند. در هر حال من بیشتر از یک سال در تیم ملی بودند و هدایت آن را برعهده داشتم و در این مدت فقط 9 میلیون به من دادند. انتظار حمایت مالی بیشتری از فدراسیون داشتم و امیدوارم حداقل به زودی قرارداد من پیدا شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: مهران حاتمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته