دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1394 - 13:15
بیگی در گفت‌وگو با آنا خبر داد

ارائه طرح «تولید برق از محل سرعت‌گیر» واحد عجب‌شیر به شورای پژوهشی استان آذربایجان شرقی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی عجب‌شیر از ارائه دو طرح اقتصادی دانش‌بنیان به شورای پژوهشی استان در راستای فعالیت‌های اقتصادی و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین بخشی از بودجه غیرشهریه خبر داد.
کد خبر : 29114

جمال بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی عجب‌شیر در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: 2 طرح اقتصادی مهم از سوی این واحد ارائه شده که تولید برق از محل سرعت‌گیرها و امضای تفاهم‌نامه با واحد صوفیان برای تولید محصولات ام دی اف از جمله این طرح‌ها است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر، وضعیت پروژه‌های عمرانی در این مرکز را یادآور شد و با بیان اینکه سایت آموزشی اداری دانشگاه در زمین 4 هزار مترمربعی در حال ساخت است، اظهار کرد: محوطه دانشگاهی واحد عجب‌شیر 40 هزار متر است. پروژه ساختمان آموزشی- اداری این دانشگاه در متراژ 4 هزار مترمربع در 3 طبقه قرار دارد که قرار است این سایت را تا پایان سال جاری افتتاح کنیم. تاکنون 70 درصد کار محوطه پیشرفت داشته است و تا آخر امسال آن را به بهره‌برداری خواهیم رساند.








پروژه ساختمان آموزشی- اداری واحد عجب‌شیر در متراژ 4 هزار مترمربع در 3 طبقه قرار دارد و قرار است این سایت را تا پایان سال جاری افتتاح کنیم

وی با بیان اینکه درصدد اخذ سند رسمی برای سایت دانشگاه هستیم، ادامه داد: احداث سردر دانشگاه در دستور کار اینواحد قرار دارد و علاوه بر این پارکینگ واحد در محوطه دانشگاه واقع و احداث خواهد شد.


بیگی با بیان اینکه سالن غذاخوری دانشجویان در برنامه کاری امسال واحد عجب‌شیر قرار دارد، اظهار کرد:‌ اگر فرصت و بودجه‌ای برای ساخت سالن غذاخوری تا پایان سال داشته باشیم، این پروژه را نیز افتتاح خواهیم کرد که در غیر این صورت به سال آینده موکول خواهد شد.


به گفته وی، با توجه به مذاکرات واحد عجب‌شیر با بنیاد شهید این شهر، احداث یادمان شهدای گمنام در محل دانشگاه و برگزاری جشنواره فنی مهندسی با حضور مفاخر و نخبگان واحد عجب‌شیر و سایر استادان دانشگاه آزاد در سایر مناطق از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عجب شیر است.



بیگی با بیان اینکه در جشنواره‌ای که امسال در استان آذربایجان شرقی برگزار شد، واحد عجب شیر حضوری پررنگ و اثر بخش داشت به طوری که در بازدیدی که وزیر ارشاد از این غرفه داشت از طرح‌های پژوهشی و آثار دانشگاهی در این غرفه تمجید کرد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی عجب‌شیر با بیان اینکه این واحد از معدود واحدهای سودده بوده است، بیان کرد: واحد دانشگاهی عجب‌شیر به سمت تحصیلات تکمیلی گام برمی دارد و محور فعالیت های این واحد دانشگاهی در حد تحصیلات تکمیلی است و با توجه به اینکه افزایش 20 درصدی دانشجو داشته‌ایم، این واحد درصدد گسترش تحصیلات تکمیلی است.


وی با بیان اینکه 15 رشته کارشناسی ارشد برای این واحد در دست پیگیری است، تعداد دانشجویان این واحد را 1400 نفر عنوان و اظهار کرد: 54 رشته دانشگاهی در واحد عجب شیر دایر است که همه مصوب شده‌اند. این واحد 42 رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی، 11 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع تحصیلی دکترای تخصصی دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته