دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1397 - 11:43
حجتی در صحن علنی مجلس مطرح کرد؛

تعلل بانک‌ها و خزانه دولت در پرداخت مطالبات گندم‌کاران

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بانک‌ها و خزانه دولت در پرداختی‌های مطالبات گندم‌کاران تعلل دارد.
کد خبر : 291016

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز یکشنبه (10 تیر 97) در جریان سؤال قرجه طیار نماینده گنبد کاووس مبنی بر علت نبود سیاست‌های مشخص و تعریف شده در بخش کشاورزی و روزمرگی در مجموعه مدیریت کشاورزی اظهار داشت: قبول داریم که مشکلات کشاورزان بسیار زیاد است و کشاورزان در حوزه خود گرفتاری‌های بسیاری دارند.


وی افزود: درباره سؤال مربوط به نبود سیاست‌های مشخص باید بگویم در وزارت جهاد کشاورزی ما سیاست‌هایمان را هم در برنامه‌ای که به مجلس ارائه شده، مشخص کردیم و همچنین بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌های ما کاملاً معین و مشخص است.


وی بر همین اساس اضافه کرد: این سیاست‌های مشخص شده عمدتاً در بخش صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری است.


حجتی همچنین یادآور شد: جدا از هر نوع بخشی، در چند سال گذشته در بحث آب و خاک ما یک دوران طلایی داشتیم و با روش‌های مختلف و حمایت‌های لازم ما به این دوران دست یافتیم.


وزیر جهاد کشاورزی بر همین اساس اضافه کرد: قبلاً ما روی آب سرمایه‌گذاری کرده بودیم و طی چند سال گذشته هم در ارتباط با سیستم‌های مختلف از جمله سیستم‌های نوین آبیاری گام اساسی برداشته شد و با کمک دولت، مجلس و فرامین رهبری شاهد اقدامات اساسی در این حوزه بودیم.


وی با اشاره به افزایش راندمان آبی از 39 به 44 درصد عنوان کرد: درست است که در افزایش راندمان آب خیلی کار داریم اما وضعیتی که طی 4، 5 سال اخیر در حوزه‌های مختلف به ویژه افزایش 5 درصدی راندمان آب مهم و اساسی بوده است.


حجتی در خصوص سؤال فرج طیار مبنی بر پرداخت مطالبات گندم‌کاران گفت: از اسفند ماه هر سال ما این موضوع را دنبال می‌کنیم.


وزیر جهاد کشاورزی افزود: متأسفانه امروز ما یارانه به نان می‌دهیم و فرض می‌کنند یارانه به گندم داده می‌شود ما یارانه به گندم‌کاران نمی‌دهیم.


وی همچنین در خصوص سیستم پرداختی گندم‌کاران گفت: این موضوع از طریق بانک‌ها و ردیف‌های بودجه هر چه منابع وجود دارد ما به روز این را در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم البته که بانک‌ها و خزانه دولت در پرداختی‌ها تعلل دارند.


حجتی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در موضوع ماده 56 اختلافات زیادی وجود دارد که موضوع 16 هزار هکتار گندم و پرداختی آنها در کمیسیون ماده واحده با همکاری دستگاه قضایی تا حدی حل شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته