دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1397 - 11:55
واکنش محسن هاشمی به اظهارات رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری؛

اگر تخلفی باشد شهرداری رسیدگی می‌کند!

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اظهارات اخیر رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری گفت: کسی به من تخلفی را اعلام نکرده اما اگر تخلفی باشد شهرداری به آن رسیدگی می‌کند.
کد خبر : 291013

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در حاشیه هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز شورای شهر طرح الزام شهرداری تهران به ارائه اثرگذاری در بافت فرسوده به صورت بلوکی را مطرح کردیم، اظهار کرد: ‌در همین راستا کمیسیون مربوطه نظرات خود را مطرح کرد و این موضوعی است که برای همه اعضای شورای شهر بسیار مهم است بافت فرسوده و بازآفرینی آن از اولویت‌های کمیسیون معماری و شهرسازی است.


وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت موضوع بحث‌ها بیش از آنچه لازم بود مطرح شد و بررسی‌ها صورت گرفت، عنوان کرد: در نهایت با توجه به اهمیت بحث به عنوان ریاست شورا پیشنهاد کردم که اجازه دهند این طرح مجددا بررسی شود و در کمیسیون مربوطه با دقت بیشتری روی آن بحث صورت گیرد تا به یک نتیجه مثبت برسیم.


رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که کمیسیون چرا با نظرات طراح این طرح مخالفت کرد، توضیح داد: علت این مخالفت این بود که به نظر می‌آید طراح در جزئیات وارد شده و کمیسیون در بررسی این جزئیات دچار مشکل شده است شاید اگر این طرح را به شهرداری به عنوان یک لایحه مطرح می‌کرد کمیسیون هم مخالف آن نبود.


هاشمی در توضیح جزئیات طرح عنون کرد: مثلا در طرح یک زمین به مساحت حداقل 50 هکتار برای احداث برج مطرح شده بود که پیدا کردن یک زمین 50 هکتاری در شهر تهران به صورت یک بلوک امکان‌پذیر نیست اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد باید کل بافت یک منطقه را به هم بریزیم و این گونه تاریخچه محلات از بین می‌رود و این نامش بازآفرینی نیست، محله اصلی باید حفظ شود.


وی درباره تسهیلات ارائه شده در این راستا توضیح داد: برای باغات نیز تسهیلاتی را ارائه دادیم جذب سرمایه‌گذار صورت گرفت اما باغات از بین رفت این اقدام را در مورد بافت‌های فرسوده انجام نخواهیم داد البته بافت‌های فرسوده باید احیا شود تا تهران از آسیب جدی دور بماند و تاب‌آوری‌اش افزایش پیدا کند.


علت کند پیش رفتن توسعه خطوط 6 و 7 مترو


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در توضیح علت کند پیش رفت توسعه خطوط 6 و 7 مترو گفت: کسی که پیمانکار بوده طی یک مناقصه قرار شد تا این توسعه را انجام دهد در همان مناقصه پیمانکار بانک شهر را به عنوان تامین کننده اعتبار خود عنوان کرد اما بانک شهر بعد از مدت زمانی وقتی شهرداری نتوانست الزامات قراردادی را انجام دهد و در واگذاری زمین‌ها کوتاهی کرد به وظایف خود عمل نکرد تا دوباره تامین اعتبار کند البته بانک شهر در حال حاضر هیات مدیره و مدیر عامل ندارد و امیدوارم آقای افشانی و شهرداران سایر کلان شهرها به زودی هیات مدیره‌ای را برای بانک شهر تعیین کنند.


شهرداری برای تامین واگن با شرکت‌های خارجی قرارداد نبسته است


هاشمی در پاسخ به سوال دیگری که با وجود واگن‌سازهای داخلی چرا شهرداری برای تامین واگن با یک شرکت خارجی قرار داد بسته است، گفت: شهرداری با شرکت خارجی قرارداد نبسته و این یک مصوبه‌ای است که دولت آن را به تصویب رسانده قراردادها کاملا داخلی است و از واگان‌های ساخت داخل استفاده می‌شود که نمونه آن واگن‌سازی تهران است، شرکت با یک سرمایه‌گذار خارجی به صورت فاینانس به دنبال تامین واگن‌ها است و البته تمامی این واگن‌ها در داخل سخته شده‌اند.


واکنش به اظهارات رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری


وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات شیرازی رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران مبنی‌بر اعلام دو تخلف 7 هزار و 4 هزار و 500 میلیاردی عنوان کرد: چنین چیزی یادم نمی‌آید کسی برای من چیزی نفرستاده است اول باید بگویید این تخلف چیست تا درباره آن توضیح دهم.


خبرنگاری گفت تخلف در کمیسیون ماده 100 در حال بررسی است که هاشمی پاسخ داد خیر به کمیسیون ماده 100 نرفته است به صورت واضح به من بگویید تخلف چیست اگر تخلفی باشد شهرداری اقدام می‌کند.


خبرنگار دیگری پرسید که آقای شیرازی در متن نامه خود از فشار مراکز قدرت صحبت کردند که هاشمی پاسخ داد: این را از آقای افشانی سوال کنید موضوع این نیست که من درباره آن نظر دهم.


رئیس شورای شهر تهران در واکنش به درخواست یکی از اعضای شورای شهر مبنی‌بر استیضاح شهردار گفت: باید از خود عضوی که این موضوع را مطرح کرده در این باره سوال کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته