دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تازه‌های نشر دانشگاه آزاد اسلامی؛

تدوین کتاب بافت روستا در ایران از سوی استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

کتاب «بافت روستا در ایران» از سوی علیرضا حری استاد حق‌التدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تدوین و گردآوری شد.
کد خبر : 290975

حری در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در مشهد درباره تدوین کتاب بافت روستا در ایران با بیان اینکه مبحث روستا به قدری مهم و کاربردی بوده است که امروزه جای خود را در برنامه آموزشی دانشجویان و در تعدادی از رشته‌های مرتبط باز کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از شاخه‌های اصلی درس روستا، معماری روستایی است، پرداختن به این مهم و تدریس تئوری و عملی آن در دانشکده‌های معماری سرلوحه کار قرار گرفته است.


وی گفت: در این کتاب 215 صفحه ای در شش فصل به کلیات روستا، اقلیم، اقتصاد، مذهب ، امنیت اجتماعی و مصالح سنتی پرداخته شده است.


استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: به طور کلی معماری در روستا از همه عوامل روستایی تاثیر می‌پذیرد و سیمای متنوعی را در آنها به وجود می‌آورد که این تنوع از نوع اقلیم، اقتصاد، مذهب، امنیت اجتماعی، مصالح سنتی روستاها سرچشمه گرفته و به معماری خاص هر روستا منجر می‌شود.


حری تصریح کرد: بنابراین هر کدام از این عوامل جای بحث و پژوهش گسترده ای را برای پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان به جای می گذارد.


سازمان چاپ و انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از کتب غیر ترجمه ای (گرنت) در نظر دارد کتاب فوق را به زبان انگلیسی ترجمه کند.


کتاب «بافت روستا در ایران» از سوی انتشار سخن گستر تابستان 94 به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته