گوگل وارد صنعت گیمینگ هم میشود
به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حالا که گوگل توانسته از طریق موتور جستجو، مرورگر اینترنت، ایمیل و دستگاههای موبایل خود تا این حد در اجتماع نفوذ کند (حتی تبدیل به یک فعل هم شده و گوگل کردن وارد فرهنگ عامه شده!)، این ابرشرکت خوشهای به آینده و کشف کردن مسیرهایی جدید برای رشد و افزایش درآمد نگاه میکند. عرصه گیمینگ به نظر انتخابی طبیعی برای این کمپانی تکنولوژیکی میرسد.
در حال حاضر، با استناد به گفتههای «پنج نفری که یا از نقشههای گوگل اطلاع دارند یا به صورت دست دوم در مورد آنها شنیدهاند»، برنامههای این کمپانی برای ورود و کسب برتری در عرصه گیم در مراحل اولیه قرار دارد.
نقشه اصلیشان چیست؟ ظاهرا راهاندازی یک سرویس استریمینگ برای گیمها در صدر برنامههای گوگل قرار دارد. اوایل ماه فوریه امسال گزارشهایی مبنی بر احتمال راهاندازی این سرویس منتشر شده بود و از همان موقع تا به حال زمزمههای بسیاری در مورد پروژه که «یِتی» نام گرفته به گوش میرسد. به طور مثال، مقالهای که سایت اینفورمیشن منتشر کرد، میگفت یتی میتواند «با استناد به افراد با دانش نسبت به این مسئله یا از طریق سرویس کرومکَست گوگل کار کند یا احتمالا از طریق یک کنسول جدید و اختصاصی ساخت گوگل که هنوز در مراحل توسعه قرار دارد».
بزرگترین مزیت این سرویس استریمینگ این است که حد قیمت ورودی به سرویس را برای کسانی که با پیسی بازی میکنند کاهش میدهد چون کار سخت انتقال و تفسیر گرافیکی به کامپیوترهای موجود در سیستمهای گوگل منتقل خواهد شد. به این ترتیب حتی اگر فردی کامپیوتری داشته باشد که از نظر گرافیکی برای یک بازی مشخص ضعیف باشد، میتواند از سرویس استریمینگ به آن بازی دسترسی داشته باشد. البته چنین چیزی مشخصا نیازمند یک ارتباط اینترنتی قوی خواهد بود.
منابع آگاه همچنین میگویند گوگل طی رخداد E۳ با سازندگان گیمها جلساتی داشت که احتمالا هدف اصلیاش قابل دسترسی کردن بازیها در پلتفورم یتی بود.
در حال حاضر اطلاعات خاصی درباره سختافزارهایی که گوگل ممکن است بسازد در دسترس نیست. بعضیها حدس میزنند گوگل ممکن است با درست کردن کنسول رقابتی خودش به نبرد با مایکروسافت و سونی برود، بعضیها هم میگویند ممکن است فقط سیستمی ارایه کند که مخصوص کار کردن با یتی باشد.
منبع: مهر
انتهای پیام/