دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز کشور؛

حمله پیش‌دستانه به تحریم بنزین/ رقص دبه‌های بی‌آب مقابل مسجد جامع خرمشهر

رسانه‌های مکتوب امروز چهارشنبه 6 تیر به سخنرانی رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه قضا در همایش قوه قضاییه و اخبار مربوط به تیم ملی ایران در جام‌جهانی نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 290644

گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا- حسن آقایان؛ افتتاح فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس با حضور رئیس جمهور و حضور محمود واعظی در قم از اخبار مورد توجه رسانه‌های مکتوب امروز، و گزارش‌های جالب از پشت صحنه دعواهای فوتبالی اخیر، آینده فروش نفت ایران و دستفرشان مترو از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.


حمله پیش‌دستانه به تحریم بنزین


درست در روز‌هایی که ایالات متحده به دنبال اعمال تحریم فروش بنزین به ایران است، فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. پالایشگاهی که می‌تواند ایران را در برابر تحریم بنزین مصون کند. این موضوع خبری بود که بسیاری از روزنامه های امروز در صفحه نخست خود به آن پرداختند.


آرمان، اطلاعات، ایران، جوان، تجارت، جمهوری اسلامی، خراسان، رسالت، کیهان و جام‌جم از جمله روزنامه‌هایی بودند که در صفحه نخست خود جایی را به این خبر اختصاص دادند.




فرستاده در قم


رئیس دفتر رئیس جمهوری روزهای پنجشنبه و جمعه در سفر به قم، با مراجع عظام تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌وگو کرد. محمود واعظی در این دیدارها که به صورت جداگانه و با حضور در بیوت مراجع صورت گرفت، گزارشی از وضعیت کشور و راهبردهای دولت برای شرایط جاری ارائه داد. و در مقابل نظرات مراجع و علما را نیز شنید.


دیدارهای آخر هفته‌ی واعظی با محوریت تاکید بر وحدت و حمایت از دولت تیتر نخست روزنامه‌های ایران، اطلاعات، ابتکار، شرق و عصر ایرانیان بود.



تنها تیتر متفاوت نسبت به حضور واعظی در قم مربوط به روزنامه قدس بود.



حمایت همه جریان‌های سیاسی از دولت


رئیس جمهور علاوه بر حضور در مراسم بهره برداری فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس، بدلیل سخنرانی روز چهارشنبه در جمع مدیران ارشد دولتی که با استقبال چهره های مختلف سیاسی و به ویژه در جریان اصولگرایی روبه رو شد، از چهره‌های خبرساز چند روز اخیر بود. روزنامه‌های خراسان، جام‌جم، آفتاب و شهروند در صفحه نخست خود با نگاه ویژه به این خبر پرداختند.



در بخش زیر تعدادی از اخبار و گزارش‌های جالب و خواندنی روزنامه‌های امروز را می‌توانید مشاهده کنید.


خراسان؛ پشت صحنه دعواهای فوتبالی اخیر


چند روز از بازی های تیم ملی در جام جهانی گذشته، اما هنوز روند اتفاقات مرتبط با آن ها ادامه دارد. درگیری لفظی و رسانه‌ای کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ، خداحافظی رضا قوچان نژاد پسر دوست داشتنی تیم ملی ایران و سردار آزمون از بازی‌های ملی مهم‌ترین خبرهای این روزهای فوتبال ایران است. روزنامه خراسان در گزارشی از نظرگاه متفاوتی به این حواشی پرداخته است. در این گزارش با رفتارشناسی به ماجرای اختلاف کی روش و برانکو، و ویژگی های خداحافظی گوچی و سرداربررسی و ویژگی های اجتماعی دو کشور پرتغال و کرواسی و بازتاب آن در رفتار کی روش و برانکو پرداخته شده است.


ابتکار؛ رقص دبه‌های بی‌آب مقابل مسجد جامع خرمشهر


چند روز پیش روزنامه ابتکار در گزارشی از کم توجهی به اخبار بعضا مهم شهرستان‌ها در رسانه‌ها انتقاد کرده بود. در فاصله چند روز از آن گزارش امروز روزنامه ابتکار در صفحه نخست خود با تیتر «یزله دبه‌ها» به خبری از خرمشهر پرداخته است. خبر شوری آب خوزستان که یک هفته‌ای است که ماندگار شده، جنوبی‌ها امیدی ندارند که این مهمان نا‌خوانده هم چمدانش را ببندد و برود. مانند گرد و غبار که اول مهمان خانه‌های‌شان بود، اما حالا عضوی از آنها است و مردم نگرانند، که بی‌آبی و صف‌های طولانی برای پر کردن دبه‌ها تصویری همیشگی از خوزستان بشود.



فرهیختگان؛ آینده امیدبخش نفت


با خروج آمریکا از برجام دور جدیدی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی وضع خواهد شد که موجب کاهش صادرات نفت ایران می‌شود. اما در بند اول گزارش اقتصادی روزنامه فرهیختگان که چکیده این گزارش است مطلب امید بخشی آمده است: «در صورتی که ایران بتواند بازارهای آسیایی خود را مانند سال‌های ۹۱ و ۹۲ حفظ کند، درآمد ارزی حاصل از فروش نفت به کمتر از ۴۵ میلیارد دلار نخواهد رسید که برای تامین نیازها کفایت می‌کند.»


در این گزارش که در صفحه نخست به آن اشاره شده، تاثیر تحریم بر صادرات نفت در دوره 2011 تا 2013، تاثیر کاهش صادرات نفت بر کسری بودجه دولت و مدیریت بازار و راه حل‌های موجود برای فروش مناسب نفت بررسی شده است.



کیهان؛ پشت صحنه FATF نهاد مالی یا اهرم سیاسی؟!


روزنامه کیهان تیتر نخست صفحه اول خود را به این سوال اختصاص داده، مساله‌ای که کشمکش‌های زیادی پیرامون آن در طی چند وقت اخیر ایجاد شده است. در این گزارش مستند و مفصل بسیاری از ابعاد این معاهده‌ی به ظاهر بین‌المللی به روایت اسناد غربی مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد.



آرمان؛ دست‌ها می‌فروشند؛ چشم‌ها نمی‌بینند


«دستفروشی» پدیده‌ای است که در این سال‌ها و به خصوص در اماکن عمومی همچون مترو، فراوان دیده می‌شود، اما عمده‌ترین دلایل آن را باید در مسائل اقتصادی و اجتماعی جست‌وجو کرد. مسائلی همچون بیکاری، رکود اقتصادی، از بین رفتن مشاغل در بخش رسمی، ازکارافتادگی، فقر، اختلاف طبقاتی و... که عامل رشد روز افزون دست فروشی شده است.


روزنامه آرمان گزارش اجتماعی خود درباره پدیده دستفروشی را با جایگذاری در صفحه نخست مورد توجه ویژه قرار داده است.



برای مطالعه متن کامل مربوط به هر خبر بر روی نام روزنامه کلیک کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته