دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1397 - 07:50
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

برنامه دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد برای بین‌المللی‌شدن و اجرای طرح‌های ملی

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با تشریح برنامه‌های واحد متبوعش از همکاری و تعامل بیشتر این دانشگاه با واحدهای دانشگاهی استان اصفهان خبر داد.
کد خبر : 290386

امیررضا نقش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «شناخت این‌جانب از واحد نجف‌آباد به زمان راه‌اندازی این واحد دانشگاهی در سال 1364 بازمی‌گردد. زیرا دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در همین دانشگاه تحصیل کردم؛ در دو دهه نخست در جریان رشد و بالندگی این واحد دانشگاهی بوده‌ام. امروز نیز واحد نجف‌آباد با 24 هزار دانشجو که در دهه چهارم فعالیت قرار دارد، دارای زیرساخت‌های مناسبی است که شاید کم‌نظیر باشد.»


نقش که هفته گذشته به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد معرفی شد، ادامه داد: «واحد نجف‌آباد هم از لحاظ تعداد دانشجو و هم از لحاظ امکانات، زیرساخت‌ها و زیربناها بزرگترین مجتمع آموزش عالی استان بین 160 مجموعه آموزش عالی دولتی و غیردولتی است؛ زمینه رشد و توسعه بیش از پیش دانشگاه فراهم است و باید به سمت بین‌المللی شدن این واحد دانشگاهی حرکت کرد و این چشم‌اندازی دور از دسترس نخواهد بود.»



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خاطرنشان کرد: «دهه چهارم فعالیت دانشگاه آزاد مانند حیات انسان که دهه تکامل و پختگی است، دهه بالندگی و رفع نواقص خواهد بود و در این چارچوب رویکرد دانشگاه باید به دنبال کاهش وابستگی به درآمدهای شهریه باشد. اکنون معتبرترین دانشگاه‌های جهان غیر دولتی هستند و تلاش کردند تا وابستگی به شهریه را کم کنند.»


عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: «اقدامات مناسبی در واحد نجف‌آباد صورت گرفته، اما باید عملیاتی‌تر وارد حوزه‌های مختلف شد و طرح‌هایی در سطح ملی را کلید زد. زیرا تنوع رشته‌ها در این واحد دانشگاهی بالاست؛ به طور کلی مطابق با سیاست‌های کلی و برنامه‌های ابلاغی حرکت خواهیم کرد و بر همین اساس ابتدا طبقه‌بندی مشخصی بر اساس اولویت‌ها بین معاونت‌های مختلف انجام می‌شود؛ جلسه‌ای نیز با اداره امور دانش‌بنیان دانشگاه برگزار شده تا زمینه‌های فعالیت‌های دانش‌بنیان احصا شود.»



عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «فعالیت‌هایی در دانشکده علوم انسانی با تولید برخی محصولات فرهنگی در زمینه الکترونیک، رباتیک، دانشکده مکانیک و تولید خودروهای برقی، تولید لامپ‌های کم‌مصرف با تکنولوژی و فناوری جدید انجام شده که در حال جمع‌آوری اطلاعات آنها هستم.»


دکتر رهبر بر هماهنگی واحد نجف‌آباد با واحد مرکز استان، هیأت امنا و سایر واحدهای استان اصفهان تأکید دارد

وی ادامه داد: «واحد نجف‌آباد در زمینه‌های آموزشی و داشتن اعضای هیأت علمی قوی است. با توجه به اینکه استان اصفهان زمینه‌های صنعتی فراوانی دارد و صنایع بزرگی مانند مجتمع فولاد مبارکه و ذوب‌آهن و صنایع کوچک فراوانی در این استان وجود دارد، باید در زمینه‌های پژوهشی و پژوهش‌های کاربردی و نیازمحور بیشتر ورود کرد. بنابراین علاوه بر حفظ جامعیت آموزشی در زمینه‌های پژوهشی نیز گام برخواهیم داشت.»


نقش، افزایش کیفیت همه‌جانبه و ارتقای رنکینگ این واحد دانشگاهی را نخستین راهبرد دانشگاه در همه شئونات دانست و در پاسخ به پرسش آنــا درباره استقلال واحد نجف‌آباد بیان کرد: «واحد نجف‌آباد بر اساس تأکید دکتر رهبر مانند گذشته مستقل خواهد بود. اما توصیه و تأکید وی هماهنگی با واحد مرکز استان، هیأت امنا و سایر واحدهای استان اصفهان است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته