دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1397 - 16:48

بازدید رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 4 تهران از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی واحد رودهن

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 4 تهران همراه جمعی از مدیران مدارس این منطقه در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی این واحد دانشگاهی بازدید کردند.
کد خبر : 290117

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 4 تهران در این بازدید در جلسه‌ای با دانشگاهیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن دارای ظرفیت‌های بالقوه و امکانات آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی در حوزه‌های علمی است و با وجود بستر مناسبی که دارد امیدواریم بتوانیم زمینه‌ساز ایجاد یک همکاری خوب و تعامل دوطرفه در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه موجود و شرایط پیش آمده آموزش و پرورش منطقه بتواند گام های اساسی را در رابطه با هدایت تحصیلی دانش آموزان این منطقه بردارد.



سعید ناصری با اشاره به مدیریت جهادی رئیس واحد رودهن و سوابق مدیریتی وی در عرصه‌های مختلف اضافه کرد: واحد رودهن همچون نگینی در شرق استان تهران می درخشد و حسن مجاورت این واحد دانشگاهی با منطقه 4 این فرصت را به خانواده ها می دهد که با خیالی آسوده شاهد ادامه تحصیل عزیزان خود در مقاطع بالاتر باشند و از امکانات عالی و پیشرفته این واحد دانشگاهی به نحو مطلوب استفاده کنند.



رئیس واحد رودهن نیز با ابراز خرسندی از این بازدید گفت: برای داشتن نسلی تحصیل کرده و جامعه ای پویا باید از ابتدا برنامه‌ریزی کرد و در این راستا دانشگاه‌ها می‌توانند در این عرصه با هم افزایی متقابل با آموزش و پرورش به عنوان دو بال آموزشی کشور علاوه بر تحکیم روابط آموزش عالی و آموزش و پرورش، تاثیر چشمگیری در توسعه و ارتقای سطح علمی شهرستان داشته باشند.


دکتر حسن شهرکی‌پور افزود: دانشکده هنر و معماری این واحد دانشگاهی در سه حوزه هنر، معماری و شهرسازی با قدمت بیش از 20 سال بزرگترین مرکز آموزشی هنر و معماری شرق استان تهران است.


وی گفت: هدف عمده ارتباط میان آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ارائه مشاوره در زمینه های طراحی فضای آموزشی به ویژه کلاس درس مطلوب است که مرکز تحقیقات ساخت و طراحی محیطی این دانشگاه پروژه های با این مضمون را در دستور کار خود قرار داده است و ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد ارتباط و تفاهم با آموزش و پرورش بتوان امتداد فرآیند آموزش اولیه را در تحصیلات عالی به صورت پیوسته دنبال کرد تا به نتایج کاربردی در ساختار جامعه دست یافت.



رئیس واحد رودهن گفت: دانشکده روان شناسی و مشاوره به عنوان قطب روان شناسی کشور شناخته شده و افتخار این را دارد که با کمک اساتید برجسته در حوزه های مختلف روان شناسی تربیتی، روان شناسی سلامت، روان شناسی بالینی، عمومی و مشاوره به کمک آموزش و پرورش بیاید.


شهرکی پور افزود: این دانشگاه آمادگی دارد تا با برگزاری دوره های آموزشی میان مدت در حوزه روش های آموزشی نوین و مهارت های آموزشی از جمله مهارت های مقابله با استرس، خودشناسی، مدیریت خود، تنظیم هیجانات، مهارت های معنوی، عاطفی و اجتماعی خدمات موثر و تخصصی را به معلمان و مشاوران ارائه دهد.



وی گفت: در زمینه امکانات آزمایشگاهی و پژوهش نیز چندین مجموعه آزمایشگاهی در زمینه صنایع غذایی، ژنتیک مولکولی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی و خاکشناسی با امکانات مناسب در این واحد دانشگاهی وجود دارد که آماده ارائه خدمات به دانش آموزان و معلمان است.


رئیس واحد رودهن گفت: مرکز مشاوره رودهن در زمینه های کمک به تصمیم گیری مراجعان در زمینه های مختلف فردی، عاطفی، ارتباط بین فردی، خانوادگی، تحصیلی و شغلی، کمک به انتخاب آگاهانه، کمک به شناسایی استعدادها و توانایی فرد، غربالگری و شناسایی مشکلات روان شناختی دانش آموزان، دانشجویان، جامعه کار و تولید و محیط های صنعتی، ارایه خدمات مشاوره سازمانی و صنعتی، انجام فعالیت پژوهشی، درمان مشکلات روان شناختی مراجعان، انجام آزمون های هوشی و شخصیتی و... است.




رئیس واحد رودهن با استقبال از ادامه تحصیل سازمان یافته نیروهای انسانی شاغل به خدمت آموزش و پرورش در این واحد دانشگاهی گفت: ارتباط و تعامل با دانشگاه موجب ارتقای سطح علمی و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در آموزش و پرورش می‌شود و از طرفی نظام آموزش و پرورش کشور بر اساس قدمت دیرینه و تجربیات ارزشمندی که دارد می‌تواند به توسعه آموزش عالی کمک کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: روان شناسی
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
شفیعی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
۰
باعرض سلام وخسته نباشید:
به اطلاع میرساندبنده چندین باربه دبیرستان فردوسی دوره اول واقع درنگارستان چهارم پاسداران برای ثبت نام پسرم مراجعه کرده ام ‌باتوجه به اینکه منزل ما خارج ازمنطقه ثبت نام این دبیرستان است فرزندمراثبت نام نکرده اندومیگویندکه قانون است
جالبتراینگه دانش اموزانی که دریک مدرسه بافرزندمن تحصیل کرده‌اند وما باانها ومحل زندگی انها درمنطقه ۷و۴اشنایی کامل داریم وبه هیچ عنوان به محدوده ثبت نام این دبیرستان نمیخورندراثبت نام کرده اندبنده فکرکنم آقای قربانی مدیردبیرستان یاقانون رابه مسخره گرفته اند ویازیرمیزی میگیرندوثبت نام میکنندلطفا پیگیری لازم راانجام دهید.تشکر
هلدینگ شایسته