دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز کشور؛

حسن روحانی: کمبود واقعی نداریم/ افزایش ورودی به زندان‌های کشور

رسانه‌های مکتوب امروز چهارشنبه 6 تیر به سخنرانی رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه قضا در همایش قوه قضائیه و اخبار مربوط به تیم ملی ایران در جام‌جهانی نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 290030

گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا- حسن آقایان؛ سخنرانی رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه قضا در همایش قوه قضائیه و اخبار مربوط به تیم ملی ایران در جام‌جهانی از اخبار مورد توجه رسانه‌های مکتوب امروز، و گزارش‌های جالب از رکوردهای دنیای ادبیات و گفت‌وگو با دو کارگردان مطرح سینمای ایران از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.


یک همایش و دو چهره


همایش سراسری قوه قضائیه به مناسبت هفته قوه قضائیه و میزبانی این دستگاه با حضور و سخنرانی سران قوا برگزار شد. همایشی که متأثر از فضای کنونی اقتصادی سخنرانان را لاجرم به اظهار نظر درباره آن واداشت.اما خبرهای منتشر شده از آن در صفحه نخست روزنامه‌های امروز دو جنبه و دو شخصیت پر رنگ داشت؛ حسن روحانی از نبودن هیچ کمبودی در کالا و ارز سخن گفت و تاکید کرد هیچ جای نگرانی نیست! و آیت‌الله آملی لاریجانی از برخورد سخت قوه قضاییه با اخلال‌گران اقتصادی سخن گفت.


روزنامه‌های اعتماد، اطلاعات، ایران، جهان صنعت، دنیای اقتصاد، و فرصت امروز به اظهارات روحانی توجه بیشتری نشان دادند و روزنامه‌های آفتاب، ابتکار، جوان، جمهوری اسلامی، حمایت، خراسان، کیهان، شرق، رسالت و همدلی اخطارهای رئیس دستگاه قضا به اخلالگران اقتصادی را مورد توجه قرار دادند، و روزنامه‌های آرمان، قدس و قانون نیز در صفحه نخست خود توجه ویژه‌ای به این همایش داشتند.





خاطرات و قهرمان‌هایی که جام جهانی برایمان ساخت


جام‌جهانی برای تیم ملی ایران تمام شد، حضور تیم ملی ایران در این دوره با بهترین نتیجه ادوار جام‌جهانی برای ایران همراه بود. حضور در گروه مرگ و رویارویی با بزرگان جهان فوتبال برای تیم ملی و بازیکنان دستاورد‌های بزرگ و برای مردم همراه با خاطراتی فراموش نشدنی از رویارویی بازیکنان ایرانی با جمعی از بهترین بازیکنان جهان بود. اگر وحید امیری با آن توپی که از بین پاهای پیکه رد کرد قهرمان بازی با اسپانیا برای ایرانیان شد؛ بدون شک مهار پنالتی کریستین رونالدو، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال توسط بیرانوند، این سنگربان را قهرمان تیم ملی ایران در بازی با پرتغال و نماد موفقیت و غرور برای مردم در این دوره از این مسابقات کرد. همین واکنش بیرانوند سبب شد تا پس از دو روز از مسابقه ایران و پرتغال در میان خبرهای فوتبالی روزنامه‌های امروز بیشترین تصویر متعلق به این سنگربان شایسته باشد. اما این حضور قهرمان‌های دیگری هم داشت، کارلوس کی‌روش با غرور و متعصب، امید ابراهیمی و جنگندگی‌هایش، مهدی طارمی با اشک‌هاش، انصاری‌فرد با گلی که برایمان زد و میلاد محمدی که حضور کوتاه اما خاطره سازش با آن پرتاب اوت و استارت جانانه‌اش در بازی پایانی.




روزنامه‌های سازندگی، جام‌جم، شهروند، قدس، کیهان و کلید تصاویری از بیرانوند را در صفحه نخست خود آورده‌اند و روزنامه‌های فرهیختگان، خراسان، جوان، هفت‌ صبح، آفتاب، همدلی، تجارت و عصر ایرانیان با اخبار و گزارش‌های مختلف به بازگشت تیم ملی و جام‌جهانی پرداختند.



اخبار اقتصادی پای ثابت صفحات روزنامه‌ها


تا روزی که اقتصاد به ثبات نرسد و التهابات بازار ارز، سکه و مسکن و باقی کالاها که متاثر از وضعیت حاضر است سامان نیابد اخبار اقتصادی از ترمیم کابینه تا اوضاع مسکن از خبرهای مورد توجه رسانه‌ها و مردم خواهد بود. روزنامه‌های امروز مانند چند وقت اخیر اخبار و گزارش‌های اقتصادی مختلفی را در صفحه نخست خود مورد توجه قرار دادند.


روزنامه‌های آفتاب، جام‌جم، دنیای اقتصاد، جهان صنعت، فرهیختگان، فرصت امروز، مردم سالاری، وطن امروز و همشهری در صفحه نخست خود به اخبار اقتصادی توجه ویژه داشتند.



در بخش زیر تعدادی از اخبار و گزارش‌های خوب و خواندنی روزنامه‌های امروز را می‌توانید مشاهده کنید.


آرمان؛ افزایش ورودی به زندان‌های کشور


به‌گفته وزیر دادگستری ورودی زندانیان در سال ۹۵ حدود ۴۱۸‌هزار نفر بوده است. این ورودی در سال ۹۶ به ۴۹۰‌هزار نفر افزایش یافته و با افزایش ۳/۳‌درصدی ورودی زندانی در کشور مواجه بوده‌ایم. روزنامه آرمان ابراز امیدواری کرده است، با استفاده از پابندهای الکترونیک و همچنین مجازات‌های جایگزین در آینده‌ می‌توان منتظر کاهش تعداد زندانیان در زندان‌های کشور بود. آرمان در گزارش اجتماعی شماره امروز خود به این موضوع پرداخته است.


فرهیختگان؛ یک تیر و دونشان رونق مسکن


آنچه مورد توافق اغلب کارشناسان درباره وضعیت نابسامان اقتصادی این روزها بوده، این است که نقدینگی فعلی به دلیل عدم هدایت به بخش‌های تولیدی، طی سال‌های اخیر در نظام بانکی در قالب سپرده‌گذاری به کمین نشسته بود که با کاهش سود سپرده‌ها، سه بخش مسکن، ارز و طلا را سودآورتر از حبس در نظام بانکی دید و به این بخش‌ها حمله‌ور شد. در حال حاضر دغدغه این است که چگونه می‌شود این غول مالی را مهار کرد؟ روزنامه فرهیختگان در گزارش اقتصادی امروز خود که در صفحه نخست هم به آن اشاره کرده، به این مساله پرداخته است. برای رسیدن به این پاسخ و پیشنهادات و راه حل‌های موجود می‌توانید گزارش فرهیخگان را بخوانید.



اعتماد/ شرق؛ گفت‌وگو با دو کارگردان مطرح


روزنامه‌های اعتماد و شرق در شماره امروز خود گفت‌و‌گوهایی با بهروز شعیبی و حسن فتحی را منتشر کردند. شعیبی دستی بر آتش بازیگری دارد و برای بسیاری شناخته شده است. او همچنین کارگردان جوان و بی‌حاشیه‌ای است، اما با ساخت فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف در زمان انتخابات و آثاری مانند سیانور حرف و حدیث‌های فراوانی را از سر گذراند. اعتماد به مناسبت آغاز اکران فیلم دارکوب با او مصاحبه کرده است. روزنامه شرق هم به سراغ فتحی و نغمه ثمینی رفته و با آن‌ها از تجربه چندین‌ساله ساخت سریال شهرزاد با فیلم‌نامه‌نویسان و کارگردان این مجموعه، گفت‌وگو کرده است. شاید مهمترین سوال این گفت‌وگو هم درباره ساخت «شهرزاد 4» باشد که تبدیل به تیتر این مصاحبه شده است.


خراسان؛ رکوردهای دنیای ادبیات


رکوردها همیشه برای بسیاری جذاب و جالب بوده است. در تاریخ ادبیات هم رکوردهایی وجود دارد که یا دست نیافتنی اند یا به این راحتی نمی توان به آن ها دست یافت. به طور مثال آیا می دانستید کهن ترین کتاب چاپی دنیا چند سال پیش چاپ شد؟ یا کتابی وجود دارد که با فونت یک دهم میلی متر به چاپ رسیده است. روزنامه خراسان در شماره امروز به دنیای ادبیات سری زده  تا این بار از رکوردهایش بگوید. خواندن این گزارش را از دست ندهید. 


ابتکار؛ ایران فقط تهران نیست!


خبرهای مهمی مانند «خوزستان هوا ندارد»، «سطح آب دریاچه ارومیه به پایین‌ترین سطح خود رسید» و خیلی از اخبار مهم دیگر که محل وقوع آن‌ها شهرستان‌ها هستند، به اندازه کافی در سپهر رسانه‌ای کشور دیده نمی‌شوند. چرا اخبار شهرستان‌ها در میان خبرهای پایتخت گم می‌شوند؟ روزنامه ابتکار با طرح این سوال در گزارشی به پاسخ آن پرداخته است.


جوان؛ ۵ خبر مثبت برای تعدیل قیمت‌ها در بازار ارز و سکه


روز گذشته روند قیمت سکه و ارز کاهشی شد که احتمالاً ناشی از پنج خبر عمده بود. این خبر‌ها کاهش قیمت طلا و ارزش دلار در مقابل سایر ارزها، جدی شدن طرح مقابله مالیاتی با سوداگران، سخنان رئیس قوه قضائیه درباره جدیت در برخورد با اخلالگران اقتصادی، تلاش برای یافتن راه عرضه ارز‌های پتروشیمی با قیمت بالاتر در بورس و اعلام ذخایر ارزی خارج از کشور بود. روزنامه جوان با آوردن این مطلع در گزارش اقتصادی خود به بررسی این کاهش قیمت پرداخته است. گزارش امیدوارکننده جوان در این رابطه را بخوانید، اما باید منتظر ماند و دید سرانجام این وضعیت چه خواهد شد.


برای مطالعه متن کامل مربوط به هر خبر بر روی نام روزنامه کلیک کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته