دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1397 - 02:01
حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با آنا خبرداد؛

پیگیری «طرح یک فوریتی الزام دولت به انجام مبادلات تجاری بر اساس پیمان‌های دو جانبه»

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از پیگیری طرح یک فوریتی «الزام دولت به انجام مبادلات تجاری بر اساس پیمان‌های دو جانبه» خبرداد.
کد خبر : 289794

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در تشریح برنامه‌های فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه مباحث مختلفی را به لحاظ سلبی و ایجابی پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: در مسائل اقتصادی مباحث ایجابی را مطرح کرده‌ایم و امروز (6 تیر) یک طرح یک فوریتی الزام دولت به انجام مبادلات تجاری بر اساس پیمان‌های دو جانبه و همچنین جایگزینی سوئیفت در ارتباطات بانکی را داریم که امیدواریم بتوانیم مطرح کنیم و رای بیاورد.


وی با بیان اینکه در موضوعات سلبی، مراقبت خواهیم کرد برخی طرح‌های استعماری مانند کنوانسیون مقابله با تأمین مالی ترویسم در مجلس رای نیاورد و تیر کسانی که می‌خواهند کشور را وابسته به غرب کنند، به سنگ بخورد.


طرح استیضاح وزیر اقتصاد با 65 امضا تحویل هیأت رئیسه مجلس شد


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین در تشریح برنامه‌های کمیسیون متبوعش گفت: طرح استیضاح وزیر اقتصاد را با 65 امضا، تحویل هیأت رئیسه دادیم. در مورد وزیر نفت هم مسائلی در کمیسیون مطرح شده است.


حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت نه هماهنگ هستند و نه کارآمد، تاکید کرد: مسئولان وزارتخانه اقتصاد می‌گویند ما اختیار تصمیم گیری نداریم و تصمیم گیران اصلی در حوزه‌های اقتصادی آقایان نوبخت و نهاوندیان هستند. البته باید به آنها گفت که مجلس بر اساس آنچه در دفترچه برنامه وزیر اراده شده بود به او رای اعتماد دادیم و اگر شما ادعا می‌کنید برای ساماندهی وضعیت اقتصادی اختیاری ندارید، بیایید بیان کنید. چرا که اکنون می‌بینیم عمده برنامه‌هایی که وزیر در ابتدای کار ارائه داده بود، انجام نشده است.


منتقد توچال رفتن روحانی نیستیم


این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه برخی رئیس جمهور را برای توچال رفتن در وضعیت کنونی سرزنش می‌کنند، گفت: انتقاد ما به ورزش کردن روحانی نیست اما برای مشکلات کشور وقت گذاشته نمی‌شود. وقتی به یک مسئول، یک رئیس قوه می‌گویند ساعت 9 صبح بیا سر کار، ساعت 3 بعد از ظهر برود، خب وضعیت همین می‌شود.


وی تاکید کرد: کشور اکنون کار جهادی و تلاش مجاهدانه می‌خواهد که شاهدش نیستیم و عموما با ولنگاری اقتصادی مواجهیم.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره اینکه رئیس جمهور خود معتقد است که عمده فشارهای اقتصادی روانی است، اما هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد، تصریح کرد: رهبر انقلاب سالهای گذشته در نماز عید فطر فرمودند مراقب توطئه‌های دشمن در مسائل اقتصادی باشید. دشمنان هجوم می‌آورند به اعتقادات و باورهای ملی مردم و همه باید هوشیار باشیم. در گذشته دست روی دست گذاشته شده و کاری صورت نگرفته است و اکنون خسارت‌های آن را می‌بینیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته