دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرمربی سابق تیم ملی در گفت‌وگو با آنا:

بازی با پرتغال افتخارآمیزترین نمایش فوتبال ایران بود/ تاثیر بی‌نظیر کی‌روش در تیم ملی

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: جام جهانی روسیه افتخارآمیزترین نمایش فوتبال ایران بود که با درخشش کی‌روش و شاگردانش رقم خورد.
کد خبر : 289748

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال در آخرین دیدارش در جام جهانی 2018 به مصاف پرتغال رفت و در یک دیدار پرهیجان در نهایت شاگردان کی‌روش مقابل قهرمان اروپا مساوی شدند تا تیم ملی با سربلندی از جام جهانی خداحافظی کند.


محمود یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد تیم ملی در بازی مقابل پرتغال گفت: «نمایش تیم ملی در جام جهانی روسیه افتخارآمیزترین نمایش فوتبال ایران بود. تیم ملی در بازی شب گذشته مقابل پرتغال مانند بازی مقابل اسپانیا در نیمه دوم حاکم میدان بود و در لحظات پایانی هم فرصت زدن گل دوم و صعود به دور دوم رقابت‌ها را داشت. مردم از عملکرد تیم ملی رضایت دارند اما نکته‌ای که هواداران فوتبال را اذیت می‌کند این است که تیم ملی توان صعود به دور بعدی را داشت و با بدشانسی این فرصت را از دست داد.»


وی ادامه داد: «قبل از شروع مسابقات همه مردم فکر می‌کردند که تیم ملی نتواند نمایش خوبی در روسیه داشته باشد به دلیل اینکه در گروهی قرار گرفتیم که تیم‌های بزرگ دنیا در آن حضور داشتند اما با شروع بازی‌ها و برد اول مقابل مراکش انتظارات بالا رفت. در بازی مقابل اسپانیا هم تیم ملی توانایی گرفتن حداقل امتیاز را از قهرمان جهان داشت و در بازی آخر که اوج کار تیم ملی بود آنها موفق شدند قهرمان اروپا را متوقف کنند که اگر ضربه طارمی در دقایق پایانی به گل تبدیل می‌شد حتی می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم و به دور بعد صعود کنیم.»


سرمربی سابق تیم ملی با تعریف از عملکرد کی‌روش بیان کرد: «روزی که کی روش به ایران آمد من اعلام کردم یکی از مربیان بزرگ دنیا وارد ایران شد چون از او شناخت داشتم. کی‌روش روی نیمکت تیم ملی وزنه سنگینی بود و در جام جهانی هم شاهد بودیم که بازیکنان در نیمه دوم به طرز عجیبی سبک بازی آنها فرق می‌کرد و این تغییر ناشی از صحبت‌های کی روش در رختکن بود. هیچ مربی در فوتبال ایران به اندازه کی‌روش روی بازیکنان تاثیرگذار نبود و اتحاد و همدلی زیادی بین اعضای تیم بوجود آورد.»


وی افزود: «متاسفانه برخی افراد مدعی هستند که اگر جای کی‌روش مربیان دیگری بودند هم می‌توانستند نتایج خوبی بگیرند اما این فکر کاملا اشتباه است. کی‌روش از بازیکنانی که تجربه کمی در میادین بین المللی داشتند بازیکنان بزرگی ساخته است. قبل از شروع جام جهانی هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که مجید حسینی در ترکیب تیم ملی باشد اما شاهد بودیم که این بازیکن چه عملکرد درخشانی در جام داشت.»


یاوری در رابطه با برنامه‌ریزی تیم ملی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا که زمستان در امارات برگزار می‌شود گفت: «مهمترین مساله‌ای که کی‌روش باید انجام دهد کنترل روحی بازیکنان بعد از جام جهانی است که مغرور نشوند. والیبال ما در چند سال گذشته فراتر از آسیا بود و امسال شاهد بودیم که تیم ژاپنی‌ها را دست کم گرفتند و در نهایت مقابل این تیم شکست خوردند. تیم ملی هم در این برهه زمانی نباید دچار غرور شود و اگر بتوانیم تدارک خوبی برای جام ملت‌های آسیا ببینیم قطعا یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته