دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1394 - 13:03
اسدی در گفت‌وگو با آنا خبر داد

پیشرفت 97 درصدی پروژه‌های واحد اهر/ ایجاد بانک ژن و عصاره‌های گیاهی منطقه ارسباران

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از ارائه 15 طرح اقتصادی دانش‌بنیان در راستای فعالیت‌های اقتصادی و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین بخشی از بودجه غیرشهریه در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 28971

دکتر نادر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: یک سالی است که کارگروه‌های اقتصادی دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند و در این زمینه 15 طرح اقتصادی دانش‌بینان از جمله پرورش قارچ، تولید قطعه خودرو، شناسایی گیاهان دارویی و تفاهمنامه مس‌سونگون ارائه شده از سوی کارگروه‌های مکانیک و زیست‌شناسی بوده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از پرورش قارچ به شکل پایلوت در 2 سوله، تولید قطعه خورو ارائه شده از کارگروه مکانیک، شناسایی گیاهان دارویی منطقه ارائه شده از گروه زیست شناسی و همچنین امضای تفاهمنامه مس سنگون را چند طرح اقتصادی ارائه شده این واحد نام برد.


اسدی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با آنا، وضعیت پروژه‌های عمرانی واحد اهر را یادآور شد و بیان کرد: پروژه ساختمان آموزشی-اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با 75هزار متر مربع و شامل 60 کلاسه آموزشی و خوابگاه دانشجویی با متراژ 5 هزار متر مربع آماده بهره‌برداری است. این پروژه‌ها 97درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


13 رشته کارشناسی ارشد واحد اهر در حال تصویب است


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با بیان اینکه 13 رشته کارشناسی ارشد برای این واحد در حال تصویب شدن است، اظهار کرد: بزودی 17 رشته دانشگاهی در این واحد تصویب می‌شود که 13 رشته آن کارشناسی ارشد و 4 رشته آن دکترا است که مرحله نهایی در وزارت علوم را می‌گذراند.








به گفته اسدی، طرح یادمان شهدای گمنام و بزرگداشت ملی پرفسور آخوندی که عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد هم هستند از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر است

وی خاطرنشان کرد: در این واحد دانشگاهی هیچ‌گونه مورد و مشکلی نداریم چرا که رشته‌های کارشناسی و ارشد را در پایه داریم.


اسدی با توجه به فعالیت‌های این واحد در گروه‌های مختلف از هم‌اندیشی با گروه‌های تخصصی در ارتباط با راهکارهای عملی فعالیت‌های اقتصادی و برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون وکالت تا پایان مرداد خبر داد و گفت: تاسیس مرکز مشاوره ورزشی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، تاسیس کانون زبان اهر، تاسیس مرکز تجزیه تحلیل‌های آماری، تاسیس مرکز تحقیقات مکاترونیک، تاسیس مرکز تحقیقات کاربردی و مطالعاتی صنایع معادن، تاسیس شرکت تعاونی دانش‌بنیان هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و تاسیس شرکت مهندسی طرح و ساخت و مرکز خدمات آزمایشگاهی بتن، خاک، آسفالت برنامه‌هایی است که تا پایان سال در گروه‌های مختلف انجام خواهد شد.



به گفته وی تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن تولیدکنندگان قطعات خودروی استان،‌ بازدید هیات رئیسه واحد و گروه عمران از کارخانه فیال بتن و عقد تفاهم‌نامه همکاری، تفاهم‌نامه همکاری با مس سونگون و تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صنعت و تجارت استان از دیگر فعالیت‌های واحد اهر است که بخشی انجام شده و بخشی تا پایان سال انجام خواهد شد.


اسدی، طرح‌های تولید تجهیزات آموزشی (میز، صندلی، وایت‌برد)، تهیه نرم‌افزارهای کامپیوتری (اداری، آموزشی و پژوهشی)، تغییر کاربری خوابگاه برادران، توسعه و مکانیزه کردن واحد پرورش قارچ، تاسیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و ایجاد بانک ژن و عصاره‌های گیاهی منطقه ارسباران، توسعه مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی، مرکز آموزشی نرم‌افزارهای مهندسی، تولید آسفالت ضد یخ و تولید بلوک‌های پیش ساخته چند منظوره را از جمله طرح‌های ارائه شده واحد اهر دانست که از سوی گروه‌های مختلف ارائه شده که بخشی مربوط به سال گذشته بوده و برخی در سال جاری اجرا می شود.


به گفته اسدی، طرح یادمان شهدای گمنام و بزرگداشت ملی پرفسور آخوندی که عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد هم هستند از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته