دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1397 - 06:30
معاون رئیس قوه‌قضاییه در گفت‌وگو با آنا:

قانون کاداستر با بودجه‌های فعلی به نتیجه نمی‌رسد/ اختصاص تنها یک چهارم بودجه طی 3 سال گذشته

معاون قوه‌قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه پس از 4 سال از زمان اجرای قانون کاداستر تنها 24 درصد از درآمدها تخصیص داده شده است، گفت:‌ دولت درآمدهای حاصل از اجرای قانون را به سازمان ثبت اسناد نداده است.
کد خبر : 289219

احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون کاداستر و مهلت زمان 5 ساله به منظور اجرای آن اظهار کرد:‌ اگر موضع مجلس و دولت آن چیزی باشد که تا امروز بوده است، متاسفانه ظرف 5 سال این قانون به نتیجه نخواهد رسید.


وی ادامه داد: در قانون جامع کاداستر که در سال 93 به تصویب رسید پیش‌بینی شد صد درصد درآمدهای این قانون صرف اجرای این پروژه طی 5 سال شود.


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: اما متاسفانه بعد از یک سال به این قانون تخصیص خورد و از سال 94 تا به امروز که حدود 3 سال می‌‌گذرد، متاسفانه حدود 24 درصد از درآمدهای ما را برگرداندند و بیش از 75 درصد از درآمدهایی که ما از قبال این قانون کسب کرده‌ایم و باید برای اجرا هزینه شود، دولت به سازمان ثبت اسناد نداده است.


تویسرکانی تاکید کرد: این موضوع به طور حتم روی اتمام این پروژه مهم ملی تاثیرگذار خواهد بود.


وی اضافه کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با سرعت کار را به پیش ببریم و در این رابطه از مجلس و دولت تقاضای مکرر داشته‌ایم که اجازه دهند این پروژه ملی روالش طی شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته