دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی 2018 روسیه؛

جنگ بقا و صدرنشینی تونس و بلژیک در سن پترزبورگ

تونس برای بقا در جام جهانی و بلژیک جهت ایستادن در رده نخست جدول با یکدیگر دیدار می کنند.
کد خبر : 288700

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ ورزشگاه زنیت آرنا شهر سن پترزبورگ جایی است که تیم های بلژیک و تونس دومین دیدار خود در گروه G جام جهانی 2018 روسیه را ساعت 16:30 برگزار می کنند.


بلژیک در اولین دیدار برابر پاناما نمایش مقتدرانه ای را ارائه کرد و توانست 3 بر صفر برنده مسابقه شود. تونس هم برابر انگلیس بازی خوبی را انجام داد اما در آخرین لحظات هری کین دروازه این تیم را باز کرد تا بدون امتیاز به دیدار دیگر تیم مدعی این گروه برود.


شاگردان روبرتو مارتینز در تمامی آمارهای فنی از حریف آفریقایی شان بهتر هستند و به نظر می رسد که با توجه به نیاز رقیب شان در بازی امروز هم برنده شوند. بلژیک نسل طلایی فوتبال خود را در روسیه می بیند و انتظار می رود تا با نفرات مستعدی که در تمامی خطوط از دروازه بان تا مهاجم در اختیاز دارد، بتواند حتی به عنوان تیم صدرنشین از گروه G صعود کند تا در ادامه برای ایستادن در میان تیم های برتر جام بجنگد.


شیاطین سرخ برای آنکه به هدف اصلی شان که قرار گرفتن در صدر جدول گروهی است که در آن انگلیس وجود دارد، برسند بدون تردید برابر تونس هم به 3 امتیاز مسابقه فکر می کنند. مارتینز سرمربی اسپانیایی بلژیک بهتر از هر کسی می داند که تونس همچون پاناما رو به بازی کانلا دفاعی نمی آورد و تلاش می کند تا به گل برسد. این موضوع به سود اوست چرا که با وجود هافیک های خلاق و چابکی چون کوین دی بروینه، ادن هازارد و دریش مرتنس و مهاجمی مانند روملو لوکاکو فتح دروازه رقیب آفریقایی آسان تر از چیزی است که می توان آن را تصور کرد. اهداف مارتینز عالی تر از آن است که او برابر تونس به مشکل بخورد و بازیکنان تیم او هم با تجربه ای که از جام جهانی 2014 و یورو 2016 دارند، در این جام به دنبال آن خواهند بود تا تیم ملی کشورشان را به افتخارات بزرگی برسانند.


عقاب‌های کارتاژ پس از آنکه در دیدار نخست برابر انگلیس در کسب امتیاز ناکام مانده اند حالا باید برابر بلژیک به امتیاز برسند. کاری بسیار دشوار که باید انجام شود وگرنه تونس باید با انجام یک بازی تشریفاتی در روز پایانی با جام خداحافظی کند. مصاف با شیاطین سرخ اروپا برای شاگردان نبیل معلول حکم مرگ و زندگی دارد. آنها برابر انگلیس در فاز دفاعی عملکرد قابل قبولی داشتند اما دو غفلت و فرصت دادن به هری کین و البته ضغف سنگربان شان باعث شد تا امروز به دیدار تیم آماده بلژیک بروند. با توجه به پیروزی با ارزشی که روز گذشته نیجریه برابر ایسلند به دست آورد و برتری سنگال مقابل لهستان، تونس امیدوار است با نمایشی فراتر از انتظار همگان از سد بلژیک بگذرد تا برای بقا در جام امیدوار باقی بماند. عقاب‌ها دوست ندارند همچون مراکش و مصر در میان تیم های حذف شده آفریقا در مرحله مقدماتی قرار بگیرند.


نکات آماری


* این چهارمین رویارویی تاریخ دو کشور خواهد بود. هر دو تیم از سه بازی قبلی یک برد کسب کرده‌اند.


* این دومین دیدار دو تیم در جام‌های جهانی است. مصاف قبلی در جام جهانی 2002 کره-ژاپن بود که دو تیم به تساوی رسیدند. تونس از آن دوره فقط همان یک امتیاز را گرفت.


* هر یازده گل اخیر بلژیک در جام جهانی در نیمه دوم به ثمر رسیده است.


* تونس هیچ مسابقه ای از 12 بازی اخیرش در جام جهانی را نبرده است. 4 مساوی و 8 باخت. آخرین برد این تیم به اولین بازی‌شان در جام‌های جهانی برمی‌گردد. پیروزی مقابل مکزیک در سال 1978 با نتیجه 3-1.


* بدتر از تونس در این زمینه، کره جنوبی است که 14 بازی متوالی در جام های جهانی است که بردی کسب نکرده. البته این روند بین سال‌های 1954 تا 1998 به ثبت رسید.


* بلژیک هیچ یک از سه مصاف قبلی‌اش با تیم‌های آفریقایی را در جام جهانی واگذار نکرده است. پس از بازی با تونس در جام جهانی 2002، بلژیک هر دو بازی بعدی‌اش برابر نمایندگان آفریقا را برد.


* بهترین گلزنان تاریخ بلژیک در جام‌ جهانی: یان سولمانس (6)، لوکاکو و ویلموتس (5).


* تونس در بازی با انگلیس تنها یک شوت در چارچوب داشت و همان هم به گل تبدیل شد.


* بلژیک هر پنج بازی اخیرش در مرحله گروهی جام‌های جهان را با پیروزی پشت سر گذاشته است. این تیم در 10 بازی آخرش در مرحله گروهی شکستی نخورده و پنج بار مساوی کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته