دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1397 - 13:20
رئیس واحد رودهن:

انتظار جامعه از بسیج، ایجاد جریانی سیال و پویا با گفتمان انقلاب اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: انتظار جامعه از بسیج، ایجاد جریانی سیال و پویا با گفتمان انقلاب اسلامی است.
کد خبر : 288587

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسن شهرکی‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در بخش رودهن با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران گفت: «سخن گفتن از این شهید والامقام سخت و دشوار است، چرا که وی نه مرد سخن بلکه اهل عمل بود. شهید چمران الگویی ماندگار برای مجاهدان فی سبیل‌الله است.»


شهرکی‌پور خاطرنشان کرد: «حتی نمی‌توان یکی از ابعاد وجودی وی را آنگونه که هست بیان کرد و نباید انتظار داشت در این مجال کم، بتوان تصویر کاملی از وی ترسیم کرد. چمران مرد خدا بود و مردان خدا را نمی‌توان با کلمات و معیارهای خاکی سنجید.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با بیان تعبیرات رهبر فرزانه انقلاب در مورد شخصیت والای شهید چمران اظهار کرد: «دانشمند فیزیک پلاسما در کنار شخصیت یک گروهبان تعلیم‌دهنده عملیات نظامی، آن هم با آن احساسات رقیق، آن هم با آن ایمان قوی و با آن سرسختی، چه ترکیبی می‌شود؟ دانشمند بسیجی این است، استاد بسیجی یک چنین نمونه‌ای است.»


وی افزود: «ترویج گفتمان انقلابی و تبیین منافع ملی در جمع دانشگاهیان، ضرورتی است که استادان بسیجی در راستای تحقق آن باید گام بردارند؛ بارزترین ویژگی استاد بسیجی، انقلابی‌گری است. یعنی همه چیز را با چارچوب‌های دیپلماتیک نسنجد و با انعطاف، سعه صدر و روحیه بسیجی به کارها بپردازد.»


این مسئول تصریح کرد: «امروز واحد رودهن به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی شرق استان تهران با داشتن استادان متعهد، کارآزموده و بسیجی مانند نگینی در منطقه می‌درخشد و در دوره جدید مدیریت با راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف علمی و بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود، سعی دارد برای حل بخشی از مشکلات و موانع این شهر کهن در حد توان و مقدورات خود گام‌های مؤثری بردارد که مرکز رشد و فناوری(دانش‌بنیان) و مرکز خدمات مشاوره و روانشناسی نمونه‌ای از این نوع خدمات است.»


شهرکی پور با توجه به نامگذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری خطاب به جامعه علمی کشور گفت: «کمک کنید تا ذهنیت‌‌ها درست شود و توهم از بین برود. مملکت را باید ساخت و قطعاً استادان اثرگذارترین افراد و قشر مرجع هستند. پس به دانشجویان بیاموزید که به خوبی کار کنند و محصول خوب و با کیفیت تحویل جامعه دهند.»


وی آموزش‌دهندگی، تربیت‌کنندگی و پژوهشگری را سه ظرفیت ذاتی استادان دانست و خاطرنشان کرد: «قصد داریم این ظرفیت‌ها را برای دفاع از انقلاب اسلامی به کار بگیریم. زیرا کشور به مجاهدت و تلاش علمی در عرصه‌های گوناگون نیاز دارد و استادان بسیجی و انقلابی باید در حل معضلات اجتماعی و فرهنگی پیشتاز باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته