دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1397 - 04:01
ابتکار در گفت‌وگو با آنا:

راهبرد دولت در حوزه عفاف و حجاب گفت‌وگوی بین نسلی است

معاون امور زنان ریاست جمهوری گفت: اولویت این است که ما ابتدا به سراغ سازوکارهای مختلف فرهنگی برویم، گفت‌وگوی بین نسلی اولین راهبرد دولت در حوزه‌های مختلف است که فقط یکی ازآنها بحث حجاب و عفاف است.
کد خبر : 288369

معصومه ابتکار معاون امور زنان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به تبلیغ برخی گروه‌های مخالف نظام و تشویق آنها برای برداشتن حجاب و ایجاد ناامنی در بین مردم اظهار کرد: سیاست کلی دولت بر این است که این حوزه‌ها را بیشتر با نگاه فرهنگی ببینیم، بحث برداشتن حجاب و ترویج بی حجابی تحت عنوان‌های مختلف که دشمنان برای ان تلاش می‌کنند مورد قبول دولت نیست و ما باید تلاش کنیم فضای خوب فرهنگی در ارتباط با مسائل مختلف اجتماعی به خصوص بحث حجاب وجود داشته باشد.


وی افزود: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که جوان‌های ما نسبت به شرایط اجتماعی آگاه باشند و هم انتخاب‌های درستی داشته باشند، یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند مورد توجه باشد بحث گفت‌وگوی بین نسلی است .


ابتکار با بیان اینکه گفت‌وگوی بین نسلی موثر است و زمینه را برای طرح و عنوان کردن ابعاد مختلف این مسائل فراهم می‌کند اظهار کرد: در این طرح فضا برای عنوان کردن دیدگاه‌های مختلف مهیا می‌شود و توضیحات لازم از طرف نهادهای فرهنگی داده شود که چرا ما قانونی برای حجاب داریم و مقررات وجود دارد و ابعاد آن را واضح و روشن برای طیف‌های مختلف جامعه به خصوص جوانان باز کنند .


معاون امور زنان ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در بحث حجاب تنها زنان و دختران ما هدف قرار نمی‌گیرند تصریح کرد: این مسئله بسیارفراتر از بحث حجاب است و بحث تنظیم روابط بین زنان و مردان و‌ حفظ عزت و اعتبار و جایگاه زنان و مردان و جوانان در جامعه است که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.


وی ادامه داد: رویکرد ما در دولت همین است و فکر می‌کنم اولویت این است که ما ابتدا به سراغ سازوکارهای مختلف فرهنگی برویم، گفت‌وگوی بین نسلی اولین راهبرد دولت در حوزه‌های مختلف است که فقط یکی ازآنها بحث حجاب و عفاف است و راهبرد بعدی دولت بحث ترویج لباس‌های سنتی ایران است که دولت برای بها دادن به فرهنگ غنی ایرانی برای آن برنامه دارد.


ابتکار در پایان با تاکید براینکه پیگیری و جلوگیری از فعالیت این گروه‌ها بر عهده دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور است گفت: معاونت زنان ریاست جمهوری تلاش می‌کند زمینه فرهنگی برای جبران کم و کاست‌های این حوزه فرهنگ حجاب و عفاف و سایر مسائل فرهنگی را در جامعه فراهم کند و تلاش کند تا با یک فرهنگ سازی قوی در جامعه فضا برای سو استفاده و تبلیغ این گروه‌ها و افراد فراهم نشود.


وی همچنین گفت: یکی ازرویکردهای اصلی دولت و برنامه ریزی‌های آن برای جوانان این است که در فضای سالم مسائل مهم اجتماعی مانند اشتغال و اوقات فراغت را مورد توجه قرار دهد تا ان شااله شاهد این باشیم که چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ فرهنگی به آن غنای لازم با حفظ عزت نفس رسیده‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته