دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1394 - 11:46
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران:

نباید زندگی مستقل زنان سرپرست خانوار را تقویت کنیم/ این زنان را به آغوش زندگی مشترک برگردانیم

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت:‌ نباید برنامه‌ریزی‌های ما در حوزه زنان بی‌سرپرست به سمتی پیش برود که زندگی مستقل این گروه از زنان جامعه را تقویت کنیم بلکه آنها باید ازدواج کرده و زندگی مشترک داشته باشند.
کد خبر : 28834

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه خبری استانداری تهران، محمدعلی عرفان‌منش در جلسه کارگروه زنان و خانواده با اشاره به اینکه موضوع زنان سرپرست خانوار معلولی است که پیامد علت‌هایی به‌ شمار می‌رود گفت:‌ نباید آنقدر درگیر معلول باشیم که از علت‌ها غافل شویم. کارگروه زنان و خانواده رسالتی به دنبال دارد که هدف آن تحکیم بنیان خانواده است.


وی با اشاره به آمار رو به افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار از سال 85 تا امروز گفت:‌ یکی از مشکلات ما نبود متولی واحد در حوزه خانواده است که موجب شده در این بخش با ضعف انسجام مواجه باشیم که موجب می‌شود فعالیت بخش‌های مختلف یکدیگر را خنثی کند.


به گفته عرفان‌منش بالاترین اثربخشی اقدامات توانمندسازی در زنان سرپرست خانوار زمانی است که منجر به تشکیل خانواده و رفع معضلات آن شود.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران افزود: نباید در موضوع حمایت از زنان سرپرست خانوار تنها به دنبال این باشیم که زندگی مستقل را در این گروه تقویت کرده و فرد را از تشکیل زندگی بی‌نیاز کنیم بلکه باید این زنان را به آغوش زندگی مشترک بازگردانیم زیرا این موضوع با روح سیاست نظام همخوانی دارد.


عرفان‌منش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تقویت سبک زندگی ایرانی - اسلامی گفت:‌ باید برنامه‌های توانمندسازی خود را به نحوی پیش ببریم که با سبک زندگی ایرانی - اسلامی همخوان باشد و برنامه‌های خود را با این ارزش مطابقت دهیم.


وی با انتقاد از تعدد و پراکندگی مراجع تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و مجری در حوزه خانواده گفت: کارگروه زنان و خانواده نقش مهمی در این موضوع دارند تا با هماهنگی و نظارت تصمیمات یکپارچه‌ای اتخاذ کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته