دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1397 - 03:30
مریم مهربان*

مسیر اشتباه معاونت امور زنان و خانواده

معاونت امور زنان ریاست جمهوری به‌جای اقدام در جهت آگاهی‌بخشی اعضای خانواده، به فکر ایجاد کسب‌وکار جدید برای زنان است.
کد خبر : 319976

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا- مدتی طولانی است که به انتظار نشسته‌ایم تا از بهبود مشکلات زنان خبری بشنویم؛ اما هیچ خبری از فعالیت‌های انجام‌شده برای تحکیم بنیان خانواده، اقدامی برای بهبود وضعیت زنان معتاد یا کاهش موانع فعالیت‌های اجتماعی زنان و ارزش نهادن واقعی به زن به گوش نمی‌رسد.


زنان آسیب‌دیده جامعه، مدت‌هاست می‌شنوند قرار است اقداماتی برای بهبود وضعیتشان حاصل شود؛ اما آنچه می‌بینند چیز دیگری است. نگاهی گذرا  به سایت رسمی معاونتی که فریاد حمایت از زنان جامعه سر داده است کافی است تا امیدها را ناامید کند. به‌جای بازتاب مشکلات حل2شده یا بهبودیافته یا حداقل به‌جای انتشار راه‌حل‌های برون‌رفت، حال‌و‌هوای زنی را می‌بینند که سقف آرزویش ورود به ورزشگاه بوده است و دغدغه‌های فانتزی بیشتر به چشمشان می‌خورد تا نگرانی‌های واقعی؛ می‌بینند که به گفته معصومه ابتکار افزایش اشتغال اعضای خانواده موجب بروز تنهایی در افراد جامعه شده و آنگاه به‌جای اقدامات لازم در جهت آگاهی‌بخشی به اعضای خانواده، سیاست معاونت امور زن و خانواده صرفاً سیاست ارتقای مهارت و کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید برای زنان برشمرده شده است.


زنانی که در خانواده دچار مشکل و تنهایی و افسردگی هستند، به‌دنبال حداقل کمک‌های این معاونت برای آگاهی‌بخشی‌اند. البته اگر هنوز باورشان نشده باشد که خانواده واژه‌ای فراموش‌شده در کنوانسیون‌های بین‌المللی است که از دید مسئولان تنها مرجع حل مشکلات زنان شناخته می‌شود‌.


زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست که با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، به‌دنبال کمک برای برون‌رفت از مشکلات هستند و گفتن اینکه با رصد مشکلات می‌توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ای تدوین کرد، دردی از آنان دوا نمی‌کند. زنان چشم‌انتظار عمل هستند نه حرف و سخنانی که سال‌هاست گوششان را پر کرده است.


زن را اگر ارزشمندترین عضو جامعه نخوانیم، بی‌شک می‌توانیم او را ارزش‌سازترین بدانیم‌ و این توهین به اوست که به‌جای اصل قرار گرفتن زن و مشکلات و توانمندی‌هایش، بازی‌های سیاسی و دعواهای بچگانه بر سر کم‌ارزش‌ترین موارد جلوه‌گر می‌شوند.


مدتی است آرزو می‌کنیم زنان آسیب‌دیده و دختران امیدوار کشورمان، اخبار اخیر معاونت امور زنان و خانواده را پیگیری نکرده باشند تا بلکه امید خود را برای پیش‌ رفتن و پیش بردن از دست نداده باشند.


مسئول خواهران انجمن اسلامی امیرکبیر(عضو دفتر تحکیم وحدت)*


انتهای پیام/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته