دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1397 - 12:10

گاه‌شمار یمن؛ از بحران سیاسی تا جنگ در بندر حدیده + اینفوگرافی

شکست ائتلاف سعودی در بازگرداندن نیروی مورد حمایت خود، یعنی عبد ربه منصور هادی به قدرت در یمن باعث شد تا آن‌ها تنش دیپلماتیک و درگیری‌های جسته و گریخته را تبدیل به یک جنگ تمام عیار کنند.
کد خبر : 287518

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ ماشین جنگی سعودی‌ها این‌بار به بهانه قطع نقاط امدادی مهم جنبش انصارالله عناصر مورد حمایت خود را به حدیده رساندند و از روز گذشته مدعی در دست گرفتن بندر و فرودگاه این شهر مهم و راهبردی یمن شدند. البته ادعایی که مقام‌های مختلف انصارالله ازجمله علی العماد، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با آنا آن را تکذیب کرده‌اند.


در نگاهی اجمالی باید گفت شکست ائتلاف سعودی در بازگرداندن نیروی مورد حمایت خود، یعنی عبد ربه منصور هادی به قدرت در یمن باعث شد تا آن‌ها تنش دیپلماتیک و درگیری‌های جسته و گریخته را تبدیل به یک جنگ تمام عیار کنند. از سویی سعودی‌ها نگران موشک‌هایی هستند که ظرف یک سال گذشته جنبش انصارالله پرتاب آن را به عمق خاک عربستان و حتی ریاض آغاز کرده‌اند.


سازمان ملل متحد از نبرد حدیده و پیامدهای آن بر زندگی غیرنظامیان در یمن ابراز نگرانی کرده است. درگیری‌ها بر سر کنترل این شهر می‌تواند به قطع تنها راه دریافت کمک های بشردوستانه برای بسیاری از غیرنظامیان منجر شود.


در اینفوگرافی زیر، روند تبدیل شدن بحران سیاسی، به جنگ در یمن را مشاهده می‌کنید:



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته