دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1397 - 10:12
کارشناس داوری در گفت وگو با آنا؛

عملکرد فغانی مثبت بود/ اشتباهات تاثیرگذار داوران در روسیه

کارشناس داوری گفت: عملکرد فغانی در بازی آلمان و مکزیک مثبت بود و باید منتظر یک قضاوت دیگر از او در بازی‌های دور گروهی باشیم.
کد خبر : 287495

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم داوری ایران اولین قضاوتش در جام جهانی را انجام داد و بازی تیم‌های آلمان و مکزیک که یکی از شگفتی‌های جام در آن رقم خورد با قضاوت علیرضا فغانی انجام شد و به اعتقاد کارشناسان، تیم داوری ایران عملکرد خوبی در این مسابقه داشت.


علی خسروی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد علیرضا فغانی در اولین قضاوتش در جام جهانی گفت: «فغانی و تیمش در اولین دیداری که بازی حساسی هم بود قضاوت خوبی داشتند که قضاوت آنها مورد تائید کمیته داوران فیفا قرار گرفت و به نظر می‌رسد فغانی در دور گروهی یک بازی دیگر هم قضاوت کند.»


وی ادامه داد: «من شب گذشته با فغانی صحبت کردم و او هم از شرایط قضاوتش راضی بود. حقیقتا سخندان و منصوری هم به عنوان کمک داوران فغانی عملکرد خوبی داشتند و توانستند در تصمیم‌گیری‌ها به خوبی عمل کنند.»


خسروی در خصوص شانس قضاوت فغانی در بازی‌های مرحله حذفی جام جهانی بیان کرد: «کمیته داوران فیفا برای انتخاب داوران در مراحل بالاتر پارامترهایی را درنظر می‌گیرد که داوران برگزیده باید در دور گروهی این پارامترها را رعایت کنند. پارامترهای فیفا شامل نمره ناظر داوری، آمادگی جسمانی داور، همکاری با داوران ویدئو چک و همچنین برخورد با بازیکنان و استفاده از کارت در زمان مسابقه است که فغانی در بازی شب گذشته همه این پارامترها را به خوبی انجام داد.»


کارشناس داوری در رابطه با عملکرد داوران در بازی‌های برگزارشده جام جهانی افزود: «احساس من این است که استفاده از ویدئو چک در مسابقات جام جهانی زود بود و اگر ویدئو چک اجازه دهد داوران قضاوت‌های خوبی انجام می‌دهند. در چند بازی گذشته چند صحنه مهم داوری رخ داد که ویدئو چک هم نتوانست آنها را تائید کند.»


وی ادامه داد: «در بازی اسپانیا و پرتغال روی گل اول اسپانیا خطای آشکار رخ داد و در بازی فراسنه و استرالیا هم پنالتی تیم فرانسه به هیچ وجه درست نبود. شب گذشته هم در بازی سوئیس و برزیل گل دوم بازی که توسط سوئیسی‌ها به ثمر رسید کاملا خطا بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته