دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1397 - 16:59
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:

طرح آمایش در آموزش عالی به صورت شعار باقی‌مانده‌ است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح آمایش در آموزش عالی به صورت شعار باقی‌مانده‌ است و اقدامی عملی برای آن صورت نمی‌گیرد
کد خبر : 287334

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، علیرضا سلیمی با بیان اینکه باید بین نیاز بازار کار و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها تناسب وجود داشته باشد، گفت: آمایش آموزش عالی موضوعی است که در چند سال گذشته با حضور وزرای مختلف در وزارت علوم مطرح شده اما پس از مدتی به فراموشی سپرده شده است.


نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: آمایش در آموزش عالی از چند زاویه حائز اهمیت است؛ با برقراری این سیستم پذیرش در دانشگاه‌ها متناسب با نیاز بازار کار انجام می‌گیرد و در نتیجه فارغ‌التحصیلان به راحتی در بازار کار مشغول می‌شوند. در برخی مناطق کشور با توجه به اقتضائات بومی به رشته‌های تحصیلی خاصی نیاز است بنابراین باید با توجه به ظرفیت‌های بومی و شرایط جغرافیایی جذب دانشجو انجام گیرد.


عضو فراکسیون ولایی مجلس اظهار کرد: جنسیت نیز عامل مهمی در پذیرش دانشجو است چراکه در برخی رشته‌ها بازار کار برای مردان و در برخی دیگر برای زنان بهتر است. این درحالی است که در پذیرش دانشگاه‌ها به این نکته توجهی نمی‌شود اما با برقراری آمایش تمام این نکات محقق می‌شود.


سلیمی ادامه داد: طرح آمایش در آموزش عالی به صورت شعار باقی‌مانده‌ است و اقدامی عملی برای آن صورت نمی‌گیرد؛ باید اراده و عزم جدی برای تحقق آن وجود داشته باشد و در غیر این صورت روز به روز بر تعداد بیکاران افزوده می‌شود.


عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: با اجرایی کردن این طرح نیازی به آموزش واحدهای مازاد برای ارتقای توانایی و مهارت دانشجویان برای حضور در بازار کار وجود ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب