دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1397 - 01:30
یک متخصص طب سنتی ایرانی تشریح کرد؛

تغذیه سالم در فصل بهار و تابستان از دیدگاه طب سنتی

متخصص طب سنتی ایرانی با بیان اینکه فصل بهار و تابستان طبیعت معتدل و مایل به گرم دارد، اظهارکرد: از مصرف غذاهای گرم و تر مانند مصرف زیاد گوشت‌ها و مغزها حتی الامکان در این فصول پرهیز شود.
کد خبر : 287315

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد نظری با بیان اینکه روزهای فصل بهار را سپری می کنیم و هر فصل تدابیر خاص خود را دارد گفت: در فصل بهار با توجه به طبیعت معتدل و مایل به گرم و تر آن توصیه می‌شود از مصرف غذاهای گرم و تر مانند مصرف زیاد گوشت‌ها و مغزها حتی الامکان پرهیز شود.


وی افزود: مواد زائدی که در زمستان در بدن انباشته می‌شوند در این فصل با گرم شدن هوا روان شده و دفع می‌شوند بنابراین جوشش خون و بروز بثورات مختلف پوستی و آلرژی‌های مختلف را خواهیم داشت.


متخصص طب سنتی ایرانی در ادامه تصریح کرد: بنابراین به پاکسازی بدن برای کمک به طبیعت بدن به منظور دفع این مواد توصیه می شود که بهترین آنها رژیم غذایی مناسب مزاج هر شخص می باشد.


دکتر نظری همچنین توصیه کرد: ورزش‌های معتدل و سبک و خواب کافی، در نهایت در صورت نیاز، انجام قی و پاکسازی معده بهترین روش پاکسازی طبی است که توصیه شده و در صورت منع آن، حجامت انجام شود.


وی اظهار کرد: مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها مناسب فصل برای حفظ سلامتی شخص توصیه می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته