دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز؛

دیدار ترامپ و اون، فعلا هیچ!/ ۲۵ اتفاق عجیب تاریخ جام‌جهانی

رسانه‌های مکتوب امروز چهارشنبه 23 خرداد به دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون و گزارش‌های اقتصادی از مسکن و خودرو نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 286597

گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا- حسن آقایان؛ دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون و گزارش‌های اقتصادی از مسکن و خودرو در کنار گزارش‌هایی جالب از اختلاف طبقاتی در قبرستان! و ۲۵ اتفاق عجیب تاریخ جام‌جهانی از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.


دیدار ترامپ و اون، فعلا هیچ


بالاخره دونالد ترامپ و کیم جونگ اون یکدیگر را در سنگاپور دیدند. در حالی بیانیه مشترک آمریکا و کره شمالی توسط ترامپ و اون زیر نور فلاش های مکرر عکاسان امضا شد که تحلیل گران پرسش های بی پاسخ بسیاری درباره بند های توافق شده این بیانیه و آینده این مذاکرات دارند. اخبار مربوط به این دیدار که از چند روز گذشته در صدر رسانه‌‌ها قرار داشت امروز با عکس‌ها و تیترهای مختلف به خبر اول و پررنگ رسانه‌های مکتوب تبدیل شد.




مسکن و خودرو رو به بحران


در چند هفته اخیر بازار خودرو به شدت ملتهب شده است. فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودروها به شدت افزایش یافته و هیچ مقامی هم پاسخگو نیست.خروج آمریکا از برجام و مطرح شدن احتمال قطع همکاری خودروسازان خارجی و توقف تولید خودروهای پسابرجامی باعث شده تا قیمت این خودروها در بازار به شدت افزایش یابد. وضعیت مسکن هم اوضاع مناسبی ندارد و در روزهای اخیر شاهد گرانی‌های بی‌سابقه‌ای هستیم، قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر با رشدهای بسیار بالایی مواجه شده که دسترسی مردم، خصوصا قشر جوانی که برای تشکیل زندگی به تهیه مسکن نیاز دارند را با سختی مضاعفی همراه کرده است.


این وضعیت نگرانی‌هایی را برای مردم بوجود آورده تا با وجود پرداختن اغلب روزنامه‌های امروز به دیدار ترامپ و رهبر کره‌شمالی، باز هم گزارش‌های اقتصادی از بازار نابسامان مسکن و خودرو از نظر برخی رسانه‌ها دور نماند.


روزنامه های مردم سالاری، همدلی، همشهری، آرمان، آفتاب، ابتکار، اقتصاد ملی، جام‌جم به گرانی خودرو در صفحه نخست خود اشاراه کرده‌اند و روزنامه‌های کیهان، جوان و دنیای اقتصاد به آشفته بازار، مسکن پرداختند، و روزنامه های تجارت و جهان صنعت، بازار ارز را مورد توجه قرار دادند.




خراسان؛ فصل چهارم شهرزاد در راه است؟


از روز دوشنبه و پایان سریال پر طرفدار «شهرزاد»، دو موضوع عمده، مورد بحث هواداران سریال بوده: مرگ قباد در آخرین قسمت و احتمال ساخت فصل چهارم. اما ماجرای فصل چهارم «شهرزاد» که حسن فتحی کارگردان سریال از احتمال ساخت آن صحبت کرده بود، چیست؟ آیا می توان به ساخت فصل چهارم سریال امیدوار بود؟ روزنامه خراسان در گزارشی در پی پاسخ این پرسش هاست. برای خواندن جواب سوالات کافیست روی نام روزنامه کلیک کنید.


جوان؛ خانه‌دار شدن سخت‌تر شد


افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها و عدم اقدام عملی دولت برای کنترل این روند در شرایطی صورت می‌گیرد که مردم هر روز شاهد از میان رفتن هر چه بیشتر دارایی‌های خود هستند. روندی که باعث می‌شود، مردم برای حفظ ارزش دارایی‌های خود، سرمایه‌های خود را به بازارهای سهل‌الوصول مختلف همچون طلا و مسکن تزریق کنند و ناگزیر ثبات آن بازار را به علت افزایش تقاضا برهم بزنند. اما در این بین مردمی هستند که با سرمایه‌های کم خود به دنبال خانه‌دار شدن بوده‌اند، این نوسانات شدید بازار، باعث برباد رفتن رؤیای آنان شد. روزنامه جوان در گزارشی به بررسی بازار مسکن و دلایل گرانی آن و وضعیت مسکن در آینده پرداخته است.


آرمان؛ اختلاف طبقاتی در قبرستان!


روزنامه آرمان در گزارش اجتماعی امروز خود به سراغ قبر و سنگ قبر رفته و از بازار سیاه قبر، اختلاف طبقاتی حتی در قبرستان و سنگ قبرهای چینی که وارد بازار ایران شده، گزارشی تنظیم و منتشر کرده است.


فرهیختگان؛ ۲۵ اتفاق عجیب تاریخ جام‌جهانی


فوتبال و فستیوال جهانی آن یعنی جام جهانی که به اعتقاد برخی‌ها حتی از بازی‌های المپیک هم پربیینده تر و جذاب‌تر است تماما آن چیزی که ما در قالب یک مسابقه می‌بینیم نیست و در طول تاریخ جام‌جهانی از ابتدا تا کنون و در میانه‌های این مسیر، ده‌ها و صدها اتفاق ریزودرشت رخ داده که بعضی از جذا‌ب‌ترین‌هایش را در گزارش ورزشی امروز فرهیختگان می‌توانید بخوانید.



ایران؛ گفت‌وگو با سیدجلال طالبی درباره بازی قرن


تیم ملی در حالی تا چند روز دیگر در جام جهانی 2018 روسیه به میدان می‌رود که 20 سال قبل، دومین حضور خود در این رقابت‌ها را با شرکت در جام جهانی 1998 فرانسه تجربه کرد. رقابت‌هایی که با پیروزی در دیدار حساس مقابل آمریکا که بازی قرن لقب گرفت، نوستالژی خاصی را در ذهن علاقه مندان به فوتبال ایران به وجود آورده است. حالا و پس از 20 سال روزنامه ایران به سراغ سیدجلال طالبی سرمربی تیم ملی در جام جهانی 98 رفته تا با او در خصوص این رقابت‌ها و شرایط حال حاضر تیم ملی صحبت کند. خواندن این گفت‌و‌گوی خودمانی با طالبی خالی از لطف نیست.


برای مطالعه متن کامل مربوط به هر خبر بر روی نام روزنامه کلیک کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته