دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز؛

اعتراض دارید، بفرمایید اینجا!/ روزگار سخت مهاجران پاکستانی در ایران

رسانه‌های مکتوب امروز سه‌شنبه 22 خرداد به مصوبه تعیین محل برای برگزاری تجمعات و وضعیت آشفته اقتصاد ایران نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 286348

گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا- حسن آقایان؛​ مصوبه تعیین محل برای برگزاری تجمعات و وضعیت آشفته اقتصاد ایران در کنار گزارش‌هایی جالب از روزگار سخت مهاجران پاکستانی در ایران و دلایل گرانی طلا از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.


اعتراض دارید، بفرمایید اینجا!


پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری روز یکشنبه اعلام کرد که در جلسه این هفته هیئت دولت، محل‌های مناسب به منظور برگزاری تجمعات مشخص شد و دولت با هدف ساماندهی برگزاری تجمعات، درخصوص پیش‌بینی و تعیین محل‌های مناسب برای این اقدام تصمیم‌گیری کرد. در همین راستا در جلسه یکشنبه شب دوازده محلی که برای این کار مناسب تشخیص داده بودند را اعلام کردند.


این خبر مورد توجه بسیاری از رسانه‌های مکتوب امروز قرار گرفته و در صفحه نخست بازتاب داشته است. روزنامه های اعتماد، ایران، شرق، کیهان، خراسان، شهروند و قانون این خبر را در صفحه نخست خود مورد توجه قرار دادند.





آیا اروپا می‌تواند برجام را زنده نگه‌دارد؟


ادامه برجام با اروپا و وضعیت نامشخص تحریم‌های جدید همچنان مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد. روزنامه ‌های امروز هم دارای اخبار برجامی بود، روزنامه‌های اطلاعات و وطن امروز با پوشش سخنان معاون اول رئیس‌جمهور د‌ر جلسه روز گذشته‌ ستاد‌ فرماند‌هی اقتصاد‌ مقاومتی به برجام و تحریم‌ها پرداختند، و روزنامه‌های آرمان، آ،تاب، همشهری و کیهان هم با تیترها و خبرهای مختلف در صفحه نخست خود برجام رو مورد توجه قرار دادند. نکته قابل توجه نگاه کاملا متضاد در بین دو طیف رسانه‌ها به حال روز امروز و فردای برجام است به عنوان نمونه آرمان با خوش‌بینی به اروپا تیتر «گام اروپا در برابر تحریم‌ها» را انتخاب کرده و وطن امروز با تیتر «ناامید‌‌ی از اروپا» به این توافق و آینده آن اشاره کرده است.




طلا، مسکن، خودرو در بحران و مردم نگران


هر چند نظرات در مورد برجام و آینده آن با دو رویکرد متفاوت و متضاد در رسانه‌ها منتشر می‌شود، درباره بازار ارز، سکه و مسکن هیچ اختلاف نظری وجود ندارد و همه از اوضاع نابسامان آن‌ها اطلاع دارند، و بنظر می‌رسد تنها اختلاف نظر در میزان توجه به این مساله است. برخی روزنامه‌ها ترجیح داده‌اند در اینباره سکوت کنند اما برخی دیگر با نگاه ویژه به پوشش اخبار اقتصادی توجه دارند.


روزنامه‌‌ی خراسان از «هجوم برای ارز 4200 تومانی!» گزارشی منتشر کرده، روزنامه‌های دنیای اقتصاد و تجارت از نوسانات ارزی، فرهیختگان از «معمای پرواز سکه» نوشته، جهان صنعت از «تراژدی اقتصاد سکه»، روزنامه فرصت امروز به «شکاف عمیق وام و قیمت مسکن» اشاره کرده و روزنامه اقتصاد ملی تیتر «خانه چقدر گران شد؟» را در صفحه نخست منتشر کرده است. برخی روزنامه‌ها هم به گرانی خودرو و لوازم خانگی اشاراتی داشتند. این گزارش‌های اقتصادی نشان دهنده وضعیت نامناسب اقتصاد این روزهای کشور است.



هواداران تیم ملی ایران در روسیه مرکز توجه رسانه‌ها


یک روز تا افتتاحیه جام‌جهانی و دو روز تا اولین مسابقه بین میزبان یعنی روسیه با عربستان باقیمانده و این یعنی فوتبال چند روز دیگر مرکز توجه اخبار و رسانه‌ها خواهد شد. اما بسیاری از رسانه‌ها خبرهای حاشیه‌ای از جام‌جهانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و ویژه نامه‌هایی را منتشر می‌کنند. در این میان امروز روزنامه‌های هفت صبح، همدلی و آفتاب تیتر اول خود را به جام‌جهانی اختصاص دادند.




فرهیختگان؛ معمای پرواز سکه


«دو میلیون و 500 هزار تومان» این رقم، (قیمت لحظه‌ای) قیمت یک سکه بهار آزادی است که روز گذشته با ثبت یک رکورد بی‌سابقه در بازار طلا، به بالاترین میزان خود در چند سال اخیر رسید. سکه تمام بهار آزادی در حالی با افزایش بی‌سابقه قیمت روبه‌رو شد که به تعبیر برخی کارشناسان اقتصادی، این قیمت‌ها واقعی نیست، از طرف دیگر تجربه نشان می‌‌دهد سیر صعودی قیمت سکه در ایران، کمتر عقبگرد داشته است. به عبارت دیگر، بازار سکه هیچ‌گاه با کاهش قیمت قابل توجهی روبه‌رو نبوده که این عوامل باعث نگرانی مردم شده است.


روزنامه فرهیختگان در گزارش اقتصادی امروز خود به عوامل این گرانی بی‌سابقه سیاست‌های غلط در این رابطه و مقایسه قیمت‌های جهانی طلا با وضعیت بازار ایران پرداخته و تیتر در قالب خبر اول خود منتشر کرده است.



ایران؛ روزگار سخت مهاجران پاکستانی در ایران


روزنامه ایران در مطلبی با تیتر «آوارگان کراچی رهاشدگان شهرری» به میان مهاجران پاکستانی شهرری رفته و گزارشی از شرایط زندگی آن‌ها تهیه کرده است. در شهرری تقریباً 400 خانواده پاکستانی در فقری ترسناک زندگی می‌کنند و کودکانشان هم با اینکه در ایران متولد شده‌اند، نه اوراق هویت دارند و نه حق تحصیل. اما جمعیت مهاجران پاکستانی تنها به تهران و شهرری ختم نمی‌شود. آنها در شهریار هم هستند، در بندرعباس، یزد و شیراز هم تعداد قابل توجهی وجود دارند.



آرمان؛ پیاده‌روها برای تردد عابران نیست!


اعلب پیاده روهای شهر کم عرض هستند و دارای استاندارد نیستند همین پیاده‌روهای کم عرض هم در بعضی خیابان‌ها توسط مغازه‌داران اشغال می‌شود یعنی عملا پیاده‌رو در اختیار عابر نیست. روزنامه آرمان این معظل شهری را دستمایه گزارش خود کرده، در این گزارش از پیاده‌روهایی که تبدیل به رستوران می‌شوند، دستفروش‌هایی که پیاد‌ه‌روها را اشغال می‌کنند و شهری که انسان محور طراحی نشده گفته شده است.


جوان؛ شمر زمانه می‌خواهد فاضلاب فارسی‌زبانان را تصفیه کند!


سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اعلام پیامی در خصوص حل مشکل آب در ایران جدیدترین عملیات جنگ روانی رژیم صهیونیستی در فضای مجازی بود. این سخنان نتانیاهو که با واکنش‌های زیادی از طرف کاربران ایرانی در فضای مجازی روبرو شد. گزارش مفصل روزنامه جوان در این رابطه خواندنی است.


برای مطالعه متن کامل مربوط به هر خبر بر روی نام روزنامه کلیک کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته