دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1397 - 00:01
جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با آنا:

ادعاهای اروپا برای حفظ برجام باید مستند باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اروپا اگر به دنبال حفظ برجام است باید بر ارتباطات بانکی خارج از سوئیفت متمرکز شود و تضامین مکفی به ایران ارائه کند.
کد خبر : 286246

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره راهکارهای اروپا برای حفظ برجام اظهار کرد: اروپا اگر به دنبال حفظ برجام است باید بر ارتباطات بانکی خارج از سوئیفت متمرکز شود و ادعاهای خود را به صورت کاملا شفاف و روی کاغذ آورده و تضامین مکفی به ایران ارائه کند که اگر آنچه اتفاق افتاد خلاف ادعاهای آنان بود، ایران اختیار پاسخگویی و مقابله متناسب با آنان را داشته باشد.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره باز شدن مسیرهای جدید برای سوئیفت برای جلوگیری از تحریم‌ها علیه ایران تصریح کرد: اینها بحث‌هایی است که با اتحادیه اروپا مطرح شده است؛ اما اینکه اینها چقدر به اجماع رسیده باشند و این مسائل روی کاغذ بیاید، هنوز کاری انجام نشده است و نمی‌توان به عنوان یک توافق نهایی از آن نام برد.


وی اضافه کرد: اینها جزو شروط جمهوری اسلامی ایران است ولی اینکه اروپا چقدر بتواند به آن عمل کند، به نظر می‌رسد 50 درصد امکان چنین چیزی وجود دارد.


نماینده مردم فسا در مجلس خاطرنشان کرد: این وضعیت فرصت خوبی است تا اروپا نشان دهد که یک تصمیم سیاسی مبتنی بر حفظ برجام دارد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته