دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1397 - 11:55

دیدار رئیس فدراسیون پهلوانی و زور‌خانه ای با جوانمرد

نشست مشترک مدیرکل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد با هیأت رئیسه فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در دانشگاه آزاد برگزار شد.
کد خبر : 286142

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از روابط عمومی اداره کل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه، نشست مشترک مدیرکل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد با هیأت رئیسه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد،‌ مصطفی مرادی‌فر (دبیر فدراسیون) و محمد جعفرپور (رییس کمیته داوران زورخانه ای فدراسیون) جوهری را همراهی می کردند.


بر همین اساس مجتبی جوهری در این نشست گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت ها و پتانسیل بسیار بالا و قوی در ورزش است که می بایست از آن به نفع ارتقاء سطح علمی ورزش پهلوانی و زورخانه ای به عنوان ورزش ملی و ایرانی استفاده شود. امیدواریم با تعامل خوبی که بین مسوولین دانشگاه و فدراسیون برقرار است، بستر لازم جهت آموزش این رشته ورزشی به دانشجویان و کارکنان دانشگاه و توسعه زیرساخت ها های نرم افزاری و سخت افزاری و احداث زورخانه در مراکز دانشگاه آزاد فراهم گردد.جوهری دانشگاه آزاد اسلامی را قطب ورزش کشور معرفی کرد


کمال جوانمرد نیز در سخنانی عنوان کرد:‌ در ورزش کشور سه بعد همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای مد نظر است که باید نگاه ویژه‌ای به بحث ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای که از ورزش‌های اصیل و تاریخی ‌است‌‌ داشته باشیم.‌ اگر ورزش را کالبد و جسم محسوب کنیم ، فرهنگ پهلوانی و جوانمردی روح این کالبد است‌، که باید این روح پهلوانی تقویت شود.


جوانمرد افزود‌: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری پیرامون توجه ویژه به ورزش پهلوانی و زورخانه ای‌، تلاش می‌کنیم که در نهادینه سازی این ورزش در دانشگاه آزاد اهتمام بیشتری را معمول نماییم. توسعه این ورزش‌ در میان جوانان از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و باید تلاش کرد تا این ورزش را رونق دهیم و در تزریق روح معنویت به جامعه بکوشیم.


جوانمرد با اشاره به شعار سال 1397 که حمایت از کالای ایرانی می باشد‌، عنوان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ازاصیل ترین ورزش‌های ایران است که می توان با عزم ملی به عرضه این محصول ایرانی در دانشگاه‌ها به عنوان بهترین و علمی‌ترین جایگاه‌های جامعه، اقدام‌های ارزشمندی را داشته باشیم.


جوانمرد با اشاره به برگزاری چند دوره از رقابتهای پهلوانی و زورخانه ای موفقدر این دانشگاه و وجود چند زورخانه در واحد های دانشگاه آزاد عنوان داشت: این دانشگاه در نظر دارد به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی سال جاری رقابتهای هنرهای فردی و کشتی پهلوانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را برگزار و پهلوان دانشگاه های کشور را برای نخستین بارمعرفی نموده و در مراسمی ویژه با حضور مسئولین بلند پایه دانشگاه آزاد و ورزش بازوبند پهلوانی را به وی اهداء کند.


در پایان این دیدار رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای با اهدای شال مروج فرهنگ پهلوانی و نماد ورزش زورخانه‌ای از جوانمرد ‌تجلیل به عمل آمد.



انتهای پیام/

برچسب ها: کمال جوانمرد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته