دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1394 - 12:27
در بیانیه حزب ندای ایرانیان مطرح شد:

وقتی می‌توانیم با کشورهای مخالف مذاکره کنیم، چرا با هموطنانمان مذاکره نکنیم؟

حزب ندای ایرانیان در بیانیه‌ای ضمن اشاره به اهمیت دستاوردهای توافق هسته‌ای تأکید کرد: وقتی برای حفظ منافع ملی کشور می‌توانیم با کشورهای مخالف مذاکره کنیم، قادر خواهیم بود با دوستان هموطن خود با دیدگاه‌های سیاسی متفاوت به منظور حفظ منافع ملی مذاکره کنیم.
کد خبر : 28607

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حزب ندای ایرانیان در بیانیه خود آینده ایران بعد از توافق هستهای را مورد توجه قرار داده و گفته است: پس از توافق ضروری است به این نکته توجه کنیم که وقتی برای حفظ منافع ملی کشور میتوانیم با کشورهای متفاوت و مخالف به مذاکره بنشینیم به طریق اولی، قادر خواهیم بود با دوستان هموطن خود با دیدگاه‌های سیاسی متفاوت جهت حفظ منافع ملی به مذاکره پرداخته و اجماع نظر حاصل کنیم.


حزب ندای ایرانیان در بیانیه خود تأکید کرده است که بدیهی است توافق صورت گرفته عاری از نقد و ایراد نیست و لازم است در معرض نقد و داوری و سنجش ملی قرار گیرد ولی آن چنان که به نظر می‌رسد خط قرمزهای ملت ایران حتی‌الامکان در توافق رعایت شده است. اما توافق هسته‌ای و عبور ایران از این بحران بین‌المللی، امیدهای زیادی را نسبت به آینده ایجاد کرده است.


همچنین این بیانیه آورده که اگر نکات منفی در توافق باشد ناشی از تنش‌آفرینی‌های افرادی غیرمتعهد است که با هیاهو کشور رابه مسیر افراط سوق دادند و البته ملت و دولت تلاش کردند تا برخی از این ندانم‌کاری‌ها را با پرداخت هزینه‌ای سنگین جبران نمایند و امید که چنین باشد.


این بیانیه، توافق هسته‌ای را، دستاورد ملت ایران و برآمده از اراده ملت دانسته و اضافه کرده است که این توافق حاصل سیاست خارجی هوشمندانه و مبتنی بر عزت ملی ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و عملکرد واقعگرایانه دولت و درایت دیپلماتیک وزیر امور خارجه و تیم حقوقی و سیاسی همراه وی است.


در این بیانیه آمده است: توافق ایران و 5+1 گامی بزرگ برای حل و فصل مسئله هسته‌ای و عبور از بحرانی است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش داشتند برای کشور عزیزمان ایجاد نمایند.


این بیانیه اوضاع کشور بعد از توافق را مورد تأکید قرار داده، اعلام کرده که اگر چه پایان تحریم‌ها و گسترش مناسبات اقتصادی و سیاسی ایران با جهان در میان مدت می‌تواند آثار مثبتی بر وضعیت اقتصاد ایران داشته باشد اما باید توجه داشت که بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی ایران ساختاری است که به دلیل تحریم‌ها به وجود نیامده است و تحریم‌ها تنها با همراه شدن با بی‌تدبیری، ناکارآمدی و فساد موجود را تشدید کرد.


در پایان این بیانیه آمده است: به عنوان یک حزب اصلاح‌طلب از دولت محترم و شخص ریاست محترم جمهوری درخواست داریم تا پس از فراغت از مسئله هسته‌ای، نیرو و توان بیشتری را برای تحقق وعده‌های دولت در اصلاح ساختاری و در نتیجه بهبود وضعیت اقتصادی کشور صرف نمایند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته