دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1397 - 15:58
نقوی حسینی در مصاحبه با یک رسانه روس مطرح کرد؛

شرط ایران برای ادامه برجام

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ایران تنها یک شرط برای مذاکره با سه کشور اروپایی دارد و آن این است که این کشورها تضمین‌های لازم را درباره اجرای تعهدات خود نسبت به برجام بدهند.
کد خبر : 285975

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بخش فارسی خبرگزاری اسپوتنیک در مصاحبه‌ با سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه برجام و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران، نظر او را درباره تحرکات فرانسه برای انجام توافقی جدید با ایران به‌دنبال خروج آمریکا از برجام جویا شد.


این نماینده مجلس در ایران گفت: «ایران تنها در چارچوب برجام مذاکره و گفت‌وگو خواهد کرد، آن هم برای اجرای برجام، نه اینکه مفاد مندرج در این توافقنامه تغییر کند یا مواردی حذف و اضافه شود. تنها موضوع مذاکره ایران با سه کشور اروپایی عضو برجام این است که آیا می‌توانند تضمین‌های لازم را درباره اجرای تعهدات خود به برجام بدهند یا خیر و اینکه آیا می‌توانند تضمین کنند توان پرداخت خسارات خروج آمریکا از برجام به ایران را دارند.»


وی افزود: «اگر این سه کشور توان ضمانت داشته باشند، برجام ادامه می‌یابد در غیر این صورت دولت موظف است قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را اجرا کند، بنابراین ما مذاکرات دیگری با کشورهای اروپایی نداریم. آنچه که بیان کردم، راهبرد ثابت جمهوری اسلامی ایران است و بنای مذاکرات جدید با ایالات متحده و هم‌پیمانان آن‌ها را نداریم، چراکه ما یک‌بار مذاکره کردیم، توافق بین‌المللی انجام شد و همه موظف هستند تا به وظایف خود عمل کنند. اگر چنین نباشد مذاکرات دیگر را به چه دلیلی باید انجام دهیم؟»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته